کد خبر 166665
۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

سفر بورل به چین به تعویق افتاد

سفر بورل به چین به تعویق افتاد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که سفر او به چین، به دلیل ابتلای وی به کرونا به تعویق افتاده است.

به گزارش گروه سیاسی حیات، جوسپ بورل روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: «آزمایش کووید-19 من مثبت شده است و بنابراین متأسفانه باید سفرم به چین را به تعویق بیندازم». وی افزود: «حالم خوب است و هیچ علامتی ندارم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار بود برای شرکت در نشست سالانه گفت‌وگوهای راهبردی میان اتحادیه اروپا و چین، فردا (پنجشنبه) راهی پکن شود. او همچنین در این سفر سه روزه قرار بود تا با وزیر امور خارجه و دفاع چین ملاقات کند.

بورل هفته پیش، هم‌زمان با سفر مقام‌های ارشد اروپایی به چین تصریح کرد که اتحادیه اروپا برای حل چالش‌های جهانی به چین نیاز دارد. وی در حاشیه برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا به ادامه تعامل سازنده با چین به منظور حل چالش های جهانی متعهد است.

وی با بیان اینکه «ما برای حل چالش های جهانی به چین نیاز داریم»، افزود: می خواهیم تعامل سازنده ای را با چین ایجاد کنیم. اما انتظار داریم که این کشور به عنوان یک بازیگر مثبت و سازنده جهانی، به ویژه در مقابل تجاوز روسیه به اوکراین، که نقض منشور سازمان ملل بشمار می‌رود، رفتار کند.

چین طبق آمارها، بزرگترین بازار واردات اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و حجم مراودات تجاری میان دو طرف افزون بر یک میلیارد و یکصد میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

برچسب‌ها