کد خبر 166657
۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

هشدار مدیریت بحران فرمانداری تهران:

هموطنان از تردد به مسیر سولقان- امامزاده داود (ع) خودداری کنند/ تعطیلی بوستان جوانمردان

هموطنان از تردد به مسیر سولقان- امامزاده داود (ع) خودداری کنند/ تعطیلی بوستان جوانمردان

معاون عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به امکان سیلابی شدن مسیل‌ها گفت: هموطنان از تردد به محور سولقان- امامزاده داود (ع) خودداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سعید بشیری، معاون عمرانی فرمانداری تهران گفت: مردم پایتخت از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل های تهران و بویژه حوزه آبریز کن پرهیز کنند.

معاون عمرانی فرمانداری تهران ادامه داد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از عصر چهارشنبه 23 فروردین ماه تا اواخر وقت پنجشنبه 24 فروردین ماه در تهران در ارتفاعات شمال و بویژه شمال غرب و غرب تهران شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید خواهیم بود که هشدارهای لازم جهت آمادگی کامل به دستگاه های متولی صادر شده است.

بشیری با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش 6 تا 12 درجه ای دما نیز هشدار داد و اظهار داشت: کشاورزان و باغداران تهران نسبت به اخذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آسیب به درختان اقدام کنند.

 مسیر امامزاده داود (ع) در شمال غرب پایتخت قرار دارد که یکی از نقاط سیل خیز استان تهران محسوب می شود و در سال گذشته نیز این نقطه دچار سیل و آسیب زیادی به اراضی مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

تعطیلی بوستان های جوانمردان و کوهسار

شهرداری منطقه پنج تهران اعلام کرد: بر اساس اعلام وضعیت هشدار نارنجی و احتمال وقوع سیلاب در مسیرهای کوهستانی و رودخانه های سطح محدوده منطقه ، به اطلاع شهروندان می رساند از چهارشنبه مورخه 23 فروردین ماه لغایت 26 فروردین ماه 1402 ، بوستان جنگلی کوهسار و بوستان جوانمردان تعطیل است بنابراین شهروندان از تردد در این بوستان ها ، همچنین حضور در کنار رودخانه ی کن و رستوران ها و مراکز تفرجگاهی نزدیک مسیل ها و رودخانه ها جدا خودداری کنند .همچنین به درخواست فرمانداری تهران مسیر امامزاده داود (ع) به سمت تهران مسدود خواهد شد.

برچسب‌ها