کد خبر 166579
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

خوزستان آماده برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

خوزستان آماده برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

تمهیدات لازم از جمله تقویت سیل بندها، ذخیره سازی آب شرب و تدارک تانکر‌های آبرسانی برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان امروز،به ریاست علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و با حضور جمعی از معاونین و مدیران ستادی استانداری، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

استاندار خوزستان در خصوص این نشست توضیح داد: با توجه به هشدار قرمزی که سازمان هواشناسی اعلام کرد ضرورت داشت تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های سنگین پیش رو گرفته شود.
وی افزود: به این منظور مباحث مختلف مطرح و بررسی شد و تقسیم کار در زمینه‌های مختلف صورت گرفت.
حسینی محراب ادامه داد: با توجه به اینکه عشایر عزیز در این روز‌ها کوچ خود را آغاز کرده اند ضرورت دارد سازمان امور عشایر استان و دیگر دستگاه‌های متولی نسبت به اطلاع رسانی و حفظ سلامت و امنیت آن‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در خصوص حاشیه رودخانه ها، زمین‌های کشاورزی و روستا‌های در معرض سیل بنا شد سیل بند‌ها تقویت شود همچنین در مناطقی که احتمال قطع یا کدر شدن آب شرب هست نیز مقرر شد ذخیره سازی آب و تدارک تانکر‌های آبرسانی صورت گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: در لالی که اخیراً مردم عزیز ما مشکل آب شرب پیدا کردند و اگر بارندگی شدید باشد احتمال دارد مجددا کدری آب را در لالی و برخی نقاط دیگر داشته باشیم بنا شد آبفا نسبت به ذخیره سازی و تامین آب شرب اقدام نماید.
استاندار خوزستان عنوان کرد: از مردم هم میخواهیم آمادگی لازم را داشته باشند و با توجه به تعطیلی سه روزه از فرزندان خود در مناطق خطر و حاشیه رودخانه‌ها مراقبت کرده و توصیه‌های هواشناسی که از طریق صدا و سیما اعلام شده را رعایت نمایند که حادثه‌ای در استان نداشته باشیم؛ ما آمادگی کامل داریم و تمهیدات لازم را با جدیت دنبال میکنیم تا حادثه ناگواری پیش نیاید.
 همچنین مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در این نشست گفت : روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سامانه بارشی پرقدرتی در استان به ویژه مناطق شمالی و شمال شرقی فعال خواهد شد .
محمدسبزه زاری افزود : این سامانه همراه با رعد و برق و رگبار خواهد بود و احتمال بارش تگرگ در برخی نقاط نیز وجود دارد و هشدار قرمز صادر شده مخصوص مناطق شمالی خوزستان است .
 عباس صدریان فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت : ما در حوضه دز علاوه بر بارنگدی هایی که در بالادست اتفاق خواهد افتاد ، بارشهایی نیز در حوضه میانی دز نیز خواهیم داشت و توصیه می شود کشاورزان انهار و زهکش هایی که منتهی به رودخانه ها است را مسدود کنند تا آب به سمت مزارع آنها برگشت نداشته باشد.

برچسب‌ها