به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فروردینماه سال گذشته بود که اعلام کرد این پروژه با توجه به سرمایهگذاری کشور روی هواپیمای 52 نفره (ایران 140) توسط معاونت محصول 72 نفره با موتور جت و با استفاده از کلیه زیرساختهای موجود در کنسرسیومی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و شرکتهای دانشبنیان که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری ایجاد شدهاند، در حال انجام است.
از این رو محمد محمدیبخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت ساخت هواپیما در کشور گفته بود: کارخانه هواپیماسازی جمهوری اسلامی هسا است؛ پلتفرم اولیه این کارخانه، ایران 140 بود که آن را بومی میدانیم و با توجه به قطع همکاری با اوکراین، این مسیر را را ادامه خواهیم داد با بومیسازی یا ساخت مشترک.
او بهمنماه نیز وعده پرواز ایران 140 را تا پایان 1401 داده و گفته بود: فاز اول ساخت هواپیمای ایران 140 و بهرهبرداری از آن در حوزههای مختلف غیر از مسافری نهایی شده است و آخر امسال اولین پرواز پلتفرم جدید هواپیمای ایران 140 را خواهیم داشت.
هرچند این موضوع تا پایان سال مسکوت ماند و خبری هم از پرواز این هواپیمای ایرانی غیرمسافری منتشر نشد.
در همین ر استا محمدیبخش درباره آخرین وضعیت هواپیمای ایران 140 گفت: گزارش وزارت دفاع حاکی از آن است که ساخت این هواپیما پیشرفت خوبی داشته و آماده پروز است که شاید بنا به خواست خودشان و دستورالعملهای عملیات، پروازش رسانهای شده و اطلاعرسانی درباره آن انجام خواهد شد.