کد خبر 166453
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

چرا مرغ دوباره گران شد؟

چرا مرغ دوباره گران شد؟

به تازگی قیمت مرغ و قطعه مرغ در بازار افزایش یافته است، در این راستا وزارت جهاد برای کنترل بازار، مجوز واردات 50 هزار تن مرغ را داد، این در حالی است که در صورت حمایت از تولیدکننده و جوجه ریزی منطقی، با این ظرفیت کشور، می توانیم سالانه تا یک میلیون تن مرغ صادر کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به تازگی قیمت مرغ و قطعه مرغ در بازار افزایش یافته است، در این راستا وزارت جهاد برای کنترل بازار، مجوز واردات 50 هزار تن مرغ را داد، این در حالی است که در صورت حمایت از تولیدکننده و جوجه ریزی منطقی، با این ظرفیت کشور، می توانیم سالانه تا یک میلیون تن مرغ صادر کنیم.

قیمت مرغ در روزهای اخیر حدود 17 هزار تومان از قیمت مصوبِ تنظیم بازار عبور کرده است، همچنین قیمت قطعه مرغ هم که این روزها فروشندگان محصولات پروتئینی به دلیل سود مناسبش روی فروش آن تمرکز کرده اند، رشد کرده است.

گزارش میدانی از فروشندگان مرغ در تهران حاکی است که قیمت مرغ کامل در ویترین مغازه های فروش محصولات پروتئینی کیلویی در حال حاضر 80 هزار تومان است در حالی که نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار 63 هزار تومان است همچنین قیمت سایر قطعه های مرغ هم تا 140 هزار تومان فروخته می شود.

بر اساس این گزارش فیله مرغ کیلویی 180 هزار تومان، سینه مرغ با استخوان 84 هزار تومان، ران مرغ 75 هزار تومان، سینه مرغ بدون استخوان 130 هزار تومان به فروش می رود.

بسیاری از مردم معتقد هستند با این افزایش قیمت مرغ در کنار افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز، دیگر امکان تأمین مرغ را هم ندارند و ضرورت دارد قیمت این ماده غذایی مدیریت شود.

برچسب‌ها