کد خبر 166391
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

در گفتگوی «حیات» با عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های فرهنگی قرآن و عترت مطرح شد؛

جشنواره قرآنی آرمان طرحی برای ترویج بحث معارف قرآنی 

جشنواره قرآنی آرمان طرحی برای ترویج بحث معارف قرآنی 

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های فرهنگی قرآن و عترت در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: هدف از جشنواره قرآنی آرمان این است که بتوانیم به عنوان یک فعالیت تبلیغی،ترویجی؛ میزبان جمع کثیری از علاقه مندان به موضوعات مختلف قرآنی با نگاه آموزشی مبتنی با معارف و نکات تفسیری، اخلاقی سوره مبارکه حجرات توسط شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران باشیم.

میثم طاهر آبادی عضو شورای عالی قرآن شهرداری تهران و عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های فرهنگی قرآن و عترت در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره جشنواره بین المللی قرآنی آرمان گفت: جشنواره قرآنی آرمان ذیل مجموعه جشنواره های آرمان شهرداری تهران در حال برگزاری است، این جشنواره بخش های مختلفی دارد که بخش قرآن آن با توجه به این که بخشی تخصصی است زیر نظر شورای عالی قرآن شهرداری تهران  در چهار رشته قرائت، حفظ، تفسیر و مفاهیم سوره مبارکه حجرات و همچنین پویش صلوات خاصه امام رضا (ع) ویژه گروه سنی زیر ده سال  انجام می‌شود.

وی افزود: هدف  این جشنواره در ابتدا توسعه و ترویج معارف قرآنی است و ضمن آن نیز به دنبال ایجاد شور ،هیجان و نشاط معنوی در سطح جامعه است. شایان ذکر است به منظور تسهیل در شرکت در جشنواره معرفی بخش های  متنوعی را با ارائه الگوها و نمونه های آموزشی در  بخش قرائت، حفظ، مفاهیم، تفسیر و پویش صلوات خاصه امام رضا (ع)  را در بستر فضای مجازی معرفی کرده‌ایم تا با این رویکرد عموم مردم بتوانند با بهره گیری از نمونه تلاوت ها و صلوات خاصه امام رضا (ع) در این رویداد بزرگ قرآنی شرکت کنند.

طاهرآبادی ادامه داد: مخاطبان عمومی بوده و صرفا در بخش پویش صلوات خاصه محدودیت سنی را لحاظ کرده ایم با این تبصره که اجراهای گروهی و خانوادگی در بخش پویش می توانند در این بخش مشارکت داشته باشند. ما به دنبال ایجاد فضای قرآنی و مشارکت گسترده در تمامی سنین هستیم که خداراشکر مخاطبان قابل توجهی تا به امروز در این رویداد شرکت کرده اند.

وی گفت: انتخاب سوره حجرات به عنوان محور جشنواره با توجه به موضوعات مطروحه در آن که عمدتا مباحث اخلاقی است می‌باشد .

طاهر آبادی با اشاره به بخش های مختلف جشنواره آرمان گفت: دو پیوست محتوایی و تبلیغی ترویجی برنامه زنده رادیویی آرمان و اجرای محافل قرآنی در سطح کشور از جمله برنامه‌هایی است که برای معرفی بهتر جشنواره در ستاد اصلی جشنواره قرآنی آرمان تدبیر شده است. 

وی با اشاره به اقدامات لازم برای بخش ترویج فعالیت های قرآنی گفت: فعالیت های قرآنی باید هدف دار بوده و ضمن ایجاد شناخت و زمینه سازی انس با قرآن کریم منتج به تعالی معنوی و روحی جامعه شود، باید در کنار توجه به مقوله قرائت، برگزاری محافل و کرسی های تلاوت توجه ویژه ای به بهره گیری از معارف، مفاهیم و نکات تفسیری، اخلاقی و شناختی قرآن کریم نیز معطوف باشد. 

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های فرهنگی قرآن و عترت افزود: هدف از جشنواره قرآنی آرمان این است که بتوانیم با انجام آن به عنوان یک فعالیت تبلیغی،ترویجی؛ میزبان جمع کثیری از علاقه‌مندان به موضوعات مختلف قرآنی با نگاه آموزشی مبتنی با معارف و نکات تفسیری، اخلاقی سوره مبارکه حجرات توسط شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران باشیم.

طاهرآبادی گفت: فعالان قرآنی بایستی رهنمودهای قرآنی مقام معظم رهبری را به عنوان الگوی فعالیت خود در برنامه ریزی های اجرایی شان مد نظر قرار دهند.

گفتنی است سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «می خوانمت» تا 26 فروردین در مصلای امام خمینی (ره) از ساعت 17 تا 24 میزبان علاقه مندان به قرآن و اهل بیت(ع) است.

برچسب‌ها