کد خبر 166320
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

چگونه تحریم‌های پنهان به قحطی جهان منجر می شود

چگونه تحریم‌های پنهان به قحطی جهان منجر می شود

اتحادیه صادر کنندگان غلات روسیه هشدار داد که صادرکنندگان این کشور به صورت غیرمستقیم درگیر تحریم هستند؛ چراکه شرکت های غربی خدمات موردنیاز آنها را ارائه را ارائه نمی دهند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از راشاتودی، اتحادیه صادرکننده غلات روسیه اعلام کرد از آنجا که نمی تواند خدمات موردنیاز خود را از شرکت های غربی دریافت کند به صورت غیرمستقیم درگیر تحریم شده است.

ادوارد زرنین، رئیس این اتحادیه، طی مصاحبه ای گفت: اگرچه معاملات مربوط به محصولات غذایی از تحریم های غرب علیه روسیه مستثنی شده، اما به صورت نظام مند شرکت هایی که در غرب فعالیت می کنند، از همکاری با طرف های روس امتناع می کنند.

وی گفت: از جمله آنها می توان به موسسات بانکی اشاره کرد که تراکنش های مالی مرتبط با غلات روسیه را پس می زنند و یا اینکه کشتی­ های با پرچم کشورهای غربی به یکباره و علیرغم وجود همه مجوزهای موردنیاز از پهلو گرفتن در بنادر روسیه امتناع می کنند.

روسیه 20 درصد کل غلات مورد نیاز جهان را تامین می کند و زرنین می گوید اقدامات اخیر برای حذف غلات روسیه از بازار جهانی شکست خورده است؛ چراکه در غیاب محصولات کشاورزی روسی جهان درگیر بحران غذا خواهد شد.

وی البته هشدار داد اعمال فشار مستقیم در این زمینه به روسیه غیرممکن است اما اگر این کشور یک بار دیگر شاهد اعمال تحریم علیه غلات روسی باشد، بروز قحطی در جهان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

این مقام روس می گوید: اعمال تحریم ­های پنهان علیه صادرکنندگان روس باعث شد تا طی سال گذشته قیمت هر تن گندم از 300 دلار به 450 دلار افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها