کد خبر 166318
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

ضرورت همراهی بانک‌ها برای تحقق ایجاد 47 هزار شغل در آذربایجان شرقی

ضرورت همراهی بانک‌ها برای تحقق ایجاد 47 هزار شغل در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش عمده تحقق شعار سال 1402 مربوط به حوزه اشتغال، تولید و ارزش آفرینی است که انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها موضوع اشتغال را با نگاه مثبت و دلسوزانه برای تحقق ایجاد بیش از 47 هزار شغل در استان عملی کنند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمد کلامی روز یکشنبه در نخستین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان در سال 1402، بابیان اینکه رشد تولید شاخصه اصلی شعار سال است که منجر به مهار تورم نیز می شود، افزود: رویکرد اصلی دولت عملیاتی کردن شعار سال و تحقق آن است و تیم اقتصادی استان برنامه عملیاتی این امر را به عنوان میثاق استانی به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد کرد.

وی گفت: امسال در حوزه مشاغل خانگی، یکی از برنامه ها برای افزایش تولید، افزایش سهم مشارکت بانوان در اقتصاد استان است و این رقم باید از 15 درصد در حال حاضر به 20 درصد ارتقا یابد.

کلامی بیان کرد: افزایش این مشارکت نیازمند توجه ویژه به مشاغل خانگی در شهرها و روستاهاست و لازم است دستگاه‌ها و بانک‌ها پیگیری اساسی در این مورد داشته باشند.

وی گفت: یکی از برنامه های ما جهت تقویت مشارکت بانوان، برنامه ریزی برای نزدیک‌تر کردن محل کار بانوان به شهرها و همچنین توسعه مشاغل خانگی با همت دستگاه‌های مرتبط است.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها در توسعه و اقتصاد استان نقش اساسی دارند و در سال جدید جهت پیشبرد این توسعه باید تلاش مضاعف کنند.

کلامی افزود: استاندار آذربایجان شرقی به سازمان بازرسی در حوزه بانکی دستور داده تا بانک‌هایی که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ملی و کشوری را نادیده گرفته و اجرایی نمی‌کنند و یا سلیقه ای عمل می کنند شناسایی کند و با آنها برخورد شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه تعهد اشتغال استان در سال 1401 را 45 هزار و 794 نفر و میزان تحقق آن را 59 هزار و 370 نفر اعلام کرد که 129.5 درصد رشد داشته است.

حسین فتحی گفت: در سال جدید تعهد اشتغال استان 47 هزار و 165 شغل به تفکیک حوزه‌های مختلف اقتصادی بوده که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

ابلاغ توزیع دستگاهی تعهد اشتغال استان جهت بارگذاری در سامانه رصد اشتغال، گزارش آخرین وضعیت معرفی و پرداخت تسهیلات جزء 2 بند ب تبصره 16 و گزارش جهاد دانشگاهی در خصوص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از موضوعات این جلسه بود.

برچسب‌ها