کد خبر 166316
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

طرح مشترک صیانت از میراث فرهنگی، علمی و تاریخی موسسه رازی تصویب شد

طرح مشترک صیانت از میراث فرهنگی، علمی و تاریخی موسسه رازی تصویب شد

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تصویب طرح صیانت از میراث فرهنگی، علمی و تاریخی موسسه رازی با همکاری بنیاد دایره المعارف اسلامی، به منظور پاسداشت یک صد سالگی این مجموعه ملی کشور، خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علی اسحاقی با اشاره به حدود 100 سال فعالیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: به منظور حفاظت و ثبت آثار فرهنگی، تاریخی و علمی موسسه رازی با پیشینه یک قرن فعالیت به عنوان بخشی از تاریخ معاصر کشور، طرحی مشترک با همکاری موسسه رازی و بنیاد دایره المعارف اسلامی تدوین و در کمیته علمی و فنی موسسه رازی تصویب شد.

 وی افزود: این طرح شامل چندین پروژه در زمینه تاریخ شفاهی و مصاحبه با پیشکسوتان موسسه، انتشارات، تولیدات، بذرها و سویه های تولیدی و ابنیه و ساختمان های موسسه رازی بوده که از چهار ماه پیش آغاز شده و در دست اجرا است.

رئیس موسسه رازی با بیان این که نتایج حاصل از این طرح مشترک در بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس موسسه رازی ارائه می شود، یادآور شد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در 16 دی ماه 1303 تاسیس و در سال 1403 مراسم صدمین سالگرد آغاز به کار این مجموعه ملی کشورمان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها