کد خبر 166304
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس جمعیت هلال احمر

بیش از 26 هزار داوطلب با جمعیت هلال احمر کشور همکاری دارند

بیش از 26 هزار داوطلب با جمعیت هلال احمر کشور همکاری دارند

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس جمعیت هلال احمر گفت: هم اکنون بیش از 26 هزار داوطلب با جمعیت هلال احمر کشور همکاری دارند درحالیکه تعداد نیروهای رسمی این جمعیت هشت هزار نفر است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ نامدار عبدالهیان روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، افزود: نیروی انسانی عامل اصلی توسعه و پیشرفت هر کشوری محسوب می شود به طوریکه بعد از جنگ جهانی دوم کشور ژاپن رشد چشمگیر خود را مدیون سرمایه های انسانی خود است.

وی تصریح کرد: 80 درصد پویایی، رونق و توسعه هر کشوری وابسته به نیروی انسانی، 2 درصد شرایط طبیعی و 18 درصد مربوط به شرایط فیزیکی آن است.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت به لحاظ نیروی انسانی ضعف هایی دارد، اظهار کرد: رفع این مشکل باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

عبدالهیان، ارزش مداری، مردمی و بین المللی بودن را از ویژگی های منحصر به فرد این جمعیت بیان و خاطرنشان کرد: اقدامات این جمعیت در راستای آموزه های دینی انجام می شود چون در کتاب آسمانی ما نجات جان یک انسان برابر با جان بخشیدن به همه انسان ها دانسته شده است.

وی با بیان اینکه در هر عرصه ای که مردم پای کار باشند موفقیت ها و رسیدن به اهداف در آن چشمگیر و غیرقابل مقایسه با دیگر امور است، تاکید کرد: 100 درصد فعالیت های جمعیت هلال احمر مردمی بوده و با اعتقادات و باورهای عمیق آنها عجین شده است.

عبدالهیان بر لزوم برنامه محور بودن جمعیت هلال احمر برای ارتقای فعالیت ها تاکید کرد و گفت: به همین منظور برای اولین بار در این نهاد، معاونت برنامه ریزی شکل گرفته است که در حال نوشتن برنامه های راهبردی جمعیت هلال احمر هستیم و این امر مراحل نهایی خود را طی می کند.

وی، تقویت شبکه امداد و نجات را از دیگر برنامه های در دستور کار جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد و افزود: میانگین جهانی رسیدن نیروهای امداد و نجات بر سر صحنه 13 دقیقه است که باید به این زمان دست یابیم چراکه تاخیر در این امر ممکن است به قیمت از دست رفتن جان هم وطنان تمام شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس جمعیت هلال احمر ارتقای تجهیزات هلال احمر را از دیگر نیازهای این جمعیت دانست و گفت: ناوگان این جمعیت فرسوده است در حالی که سال گذشته 350 دستگاه آمبولانس خریداری و به آن افزوده شد امسال نیز خرید 900 دستگاه آمبولانس برنامه ریزی شده است.

عبدالهیان خاطرنشان کرد: امسال بیشتر از سال های گذشته بر تجهیز و به روز رسانی خودروهای نجات هدفگذاری شده است.

در پایان این مراسم، "حکمت الله هاشمی" به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان معرفی و از خدمات "سید قاسم موسوی" مدیرعامل قبلی این جمعیت قدردانی شد.

بیشتر بخوانید

نجاتگران زنجان به 373 مسافر نوروزی امدادرسانی کردند

20 هزار مسافر از خدمات نوروزی هلال احمر زنجان بهره مند شدند

 

 

برچسب‌ها