کد خبر 166297
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

یادواره 437 شهید شهرستان نکا برگزار شد

یادواره 437 شهید شهرستان نکا برگزار شد

یادواره 437 شهید شهرستان نکا با محوریت مالک اشتر لشکر 25 کربلای مازندران سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی در مصلای نکا برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در این‌مراسم با گرامیداشت یاد شهدا،آلاله های شهید را بندگان صالح خداوند خواند و با بیان اینکه در راه حق عمل صالح اهمیت دارد اظهار داشت: در بین 114 سوره قرآن کریم یک سوره به نام پیامبر (ص) داریم و اگر قرار است دوستان و دشمنان خدا را بشناسیم باید سوره محمد(ص) را بخوانیم و هرکه سوره محمد (ص) را تلاوت کند هیچ گاه دچار شک و تردید ،آلوده به شرک و کفر نمی شود و زمان مرگ هزار فرشته برای او تشیع می کنند.

وی افزود: افرادی که غافل از آخرت هستند و در عرصه اتحاد مسیر انحراف را طی کرده و در عرصه عمل مانع راه حق هستند اعتقاد و اعمالشان تباه شده و در نقطه مقابل، افرادی هستند که جریان آنها عمل صالح، اعتقاد درست ایمان به خدا هدفشان است و شهدا جزو این دسته بودند.

آیت‌الله سلیمانی گفت: آنچه به پیامبر نازل شد نماز، روزه، خمس، زکات، حج، امر به معروف و نهی از منکر بود اما  آنچه به او نازل شد اگر انجام نمی‌دادند رسالتش کامل نمی‌شود و بحث با اهمیت ولایت و وجود حضرت علی(ع)  بود که با انتخاب ایشان به عنوان جانشین و امام امت رسالت پیامبر کامل شد.

وی با اشاره به ولایت‌پذیر بودن شهدا با تاکید بر اینکه باید با قاطعیت با دشمنان مواجه شد افزود: خداوند همواره جبهه حق و افراد صالح را در پناه خود قرار می دهد و وفاداری در عرصه دین،شهامت و پای ولایت ایستادن امتحان و آزمایش خداوند برای بندگان صالح خداوند است.

عضو حبرگان رهبری جنگ و دفاع مقدس را یک امتحان الهی عنوان کرد که حاج قاسم ها، طوسی ها،کشوری ها،شیرودی ها و رزمندگان دلاور و سلحشور حماسه آفرینی کردند و 437 آلاله بزرگوار  شهرستان نکا تقدیم انقلاب شد و اکنون وظیفه همه ما ادامه دادن راه شهید طوسی هاست است که سفارش و وصیت این شهدا،نیز توجه به ولایت امر و ولی فقیه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در جریان اغتشاشات یک آشوبی در مملکت به وجود آمد و مشخص شد چه افرادی با این‌موج همراه شدند و آنهایی که در راه دین مردانگی و رشادت کردند و جانشان را اهدا کردند شهید در راه خدا هستند.

به گفته آیت الله سلیمانی عمل الهی و ولایی شهدا هیچ گاه از بین نمی رود و همیشه در تاریخ جاودانه است و شهدا با هدایت الهی به این‌مقام رسیدند.

*تشییع دو شهید گمنام در نکا

فرمانده سپاه ناحیه نکا نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و سردار طوسی گفت:همه شهدا به ویژه فرماندهان جبهه های حق علیه باطل حق بزرگی به گردن  مردم این سرزمین دارند و اکنون وظیفه ما ادامه دادن راه ، هدف و عمل به وصیت شهداست.

سرهنگ پاسدار علی نجفی افزود: پشت ولایت فقیه و انقلاب بودن و حفظ حجاب مهمترین و بیشترین محور وصیت نامه شهداست که برای رسیدن به سعادت واقعی باید گوش به فرمان فرمایشات رهبر معظم انقلاب و آرمان امام و شهدا باشیم.

در این مراسم پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس تشییع شد.

پیروزی در عملیات والفجر 8 و همچنین به پاس فدارکاری و رشادت‌های شهید طوسی، ‌نشان فتح از دستان مبارک امام خامنه‌‌ای فرمانده‌ معظم کل قوا به ایشان اعطا شد.

شهید محمدحسن قاسمی طوسی  هجدهم فروردین سال 66 درحالی‌که جانشین فرمانده لشکر 25 کربلا بود در شلمچه، عملیات کربلای 8 در سن 29 سالگی براثر اصابت ترکش‌های گلوله «خمپاره 60» آسمانی شد.

پیکر مقدس این دلاور مرد تاریخ ایران و دیار پاک علویان در زادگاهش روستای طوسکلا به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها