کد خبر 166277
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

رئیس شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر مطرح کرد؛

شهید آوینی راوی فتح 8 سال دفاع مقدس  

شهید آوینی راوی فتح 8 سال دفاع مقدس  

رئیس شورای شهر تهران گفت: نام شهید سید مرتضی آوینی در تمام ابعاد تاریخ جنگ و پس از آن به نیکویی یاد می‌شود، او با لحن و بیان خود مستندهایی را در طول دفاع مقدس و پس از آن تهیه و به تصویر کشید. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صد و سی و هشتمین صحن علنی شورای شهر در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور گفت:  سید محمد باقر صدر و همشیره او در سال 1359 توسط رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند، او یکی از عناصر فاخر و از علمای بزرگ جهان اسلام است که از جوانی تالیفات بسیاری داشته و به درجه اجتهاد رسیدند. 

وی با بیان اینکه 20 فروردین، روز ملی فناوری هسته ای است، گفت: سال‌های پیش در چنین روزی برنامه‌های هسته ای ایران آغاز شد و به لطف جوانان متعهد شاهد توفیقات و موفقیت های بسیاری طی این سال‌ها بودیم، این رخداد برایمان بسیار مسرت بخش و  غرور آفرین به شمار می‌رود. 

چمران در ادامه با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت «شهید سید مرتضی آوینی» و گرامیداشت مقام این شهید اظهار کرد: نام شهید آوینی در تمام ابعاد تاریخ جنگ و پس از آن به نیکویی یاد می شود، او با لحن و بیان خود مستندهایی را در طول دفاع مقدس و پس از آن تهیه و به تصویر کشید. 

رئیس شورای شهر با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر تصریح کرد: آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان جهان را دارم. امیدوارم به برکت این شب‌ها و استجابت دعاها تمامی ملت‌های در بند به‌ خصوص مسلمانان فلسطینی که سال‌هاست با متجاوزان رژیم جنایتکار اسرائیل دست به گریبان هستند پیروز شوند و جهان از شر جنایت صهیونیسم در امان باشد. 

چمران ضمن اشاره به سالروز شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی نیز خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی یکی از افسران شجاع و کم نظیر ارتش ایران بود، او از زمان قبل از انقلاب اسلامی در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضور داشت و در 8 سال جنگ تحمیلی به‌ عنوان مهره ای تاثیر گذار در عرصه دفاع مقدس فعالیت می‌کرد که سرانجام به دست منافقان ترور و به شهادت رسید. 

رئیس شورای شهر در پایان گفت: درگذشت والده مکرم سردار اشتری، فرماندهی سابق انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم و ان شاالله خداوند او را قرین رحمت بفرماید.

برچسب‌ها