کد خبر 166273
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در حمل‌ونقل هوایی

توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در حمل‌ونقل هوایی

وزیر راه و شهرسازی خواستار توسعه همکاری‌ها در حوزه حمل ونقل هوایی بین ایران و روسیه و استفاده از ظرفیت بنادر فعال 2 کشور در دریای خزر شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مهرداد بذرپاش در دیدار با دستیار ویژه رییس جمهور روسیه با بیان این‌که توسعه همکاری‌های  حمل ونقل باعث کسب منافع برای 2 کشور می‌شود، اظهار کرد: با آن‌که تاریخ تجارت دریایی بین بنادر دو کشور سابقه بسیار طولانی دارد، اما استفاده از ظرفیت بنادر فعال دو کشور در دریای خزر در همکاری های جدید می‌تواند مدنظر باشد.

وی با اشاره به ورود اولین کشتی باری رو-رو روسیه پس از 21 سال به بندر نوشهر، این ترددها را گام بزرگی در تجارت دریایی بین ایران و روسیه برشمرد و ادامه داد: قراردادهای ایران و روسیه برای کشتی سازی در دریای خزر حائز اهمیت است و توسعه «حمل‌و‌نقل چند وجهی» با ورود اولین محموله ترانزیتی روسیه در سال گذشته از مسیر کریدور بین المللی شمال-جنوب می‌تواند نوید بخش همکاری های حمل ونقلی موثرتری باشد.

ایران و روسیه انجمن بین‌المللی اقتصاد دیجیتال ایجاد می‌کنند

وی افزود: گسترش ظرفیت ترانزیتی مسیر دریایی از طریق کریدورهای دریای خزر از جمله کریدورهای شرق و غرب دریای خزر می‌تواند بر کاهش ترافیک زمینی سنگین قفقاز نیز موثر باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری‌های دو کشور در صنایع هوایی، خواستار توسعه همکاری ها در حوزه حمل ونقل هوایی بین ایران و روسیه شد و گفت: با تکمیل 35 کیلومتر خط‌آهن رشت-بندر کاسپین، بندر انزلی و بندر کاسپین از طریق ریل به بنادر جنوبی ایران در خلیج فارس متصل می‌‌شود که تحول مهمی در حمل و نقل چندوجهی با بنادر روسیه در شمال دریای خزر خواهد بود.

ایگور لویتین دستیار ویژه رییس جمهور روسیه با اشاره به بازدید هیئت روس از مسیر ریلی رشت -آستارا، خواستار توسعه همکاری‌های حمل ونقلی در تمام شقوق شد.

برچسب‌ها