کد خبر 166250
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

روزهای طلایی سردار در بوندسلیگا/ این آزمون را دوست داریم

روزهای طلایی سردار در بوندسلیگا/ این آزمون را دوست داریم

مهاجم ایرانی لورکوزن روزهای درخشانی را در یکی از بهترین لیگ های دنیا سپری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فوتبال ایران در دهه گذشته دچار جهشی از لحاظ معرفی استعدادهای برتر به دنیا داشت و حرفه‌ای شدن لیگ و افزایش راه‌های ارتباطی و فعال تر شدن ایجنت‌ها، دیگر کمتر از گذشته شاهد خاموش ماندن استعدادهای درخشانی بودیم که شاید در دهه‌های قبل می‌توانستند در سطح جهانی دیده شوند ولی فرصتی در اختیارشان قرار داده نشد.

از همین رو در سال‌های اخیر لژیونرهایی از فوتبال ایران به اروپا ترانسفر شدند که توانستند فضای فعالیت داشته باشند و پله های ترقی را طی کنند و در رأس همه این نفرات مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هستند که در سال‌های اخیر در فوتبال اروپا خوش درخشیدند.

سردار آزمون، مهاجم ایرانی که خیلی زود و پیش از مطرح شدن در سطح بزرگسالان در فوتبال ایران راهی روسیه شد، چند سالی در فوتبال این کشور حضور داشت و عملکرد درخشانی در روستوف و زنیت از خودش به جا گذاشت و بعد راهی بوندسلیگای آلمان شد و به لورکوزن پیوست. اگرچه شروع آزمون در این تیم آلمانی خوب نبود و مدتی طول کشید تا با فضای جدید در فوتبال این کشور آشنا شود ولی هفته‌های اخیر نشان از ظهور دوباره او به عنوان یک ماشین گلزنی ایرانی دارد که این هفته ها در یکی از بهترین لیگ های فوتبال دنیا مشغول درخشیدن است.

این بازیکن ایرانی شب گذشته و در چارچوب رقابت‌های بوندس لیگا آلمان که بایرلورکوزن در آن به مصاف اینتراخت فرانکفورت رفت و به برتری 3 بر یک رسید، از دقیقه 70 وارد زمین شده بود، توانست در دقیقه 5+90 گل سوم لورکوزن را به ثمر رساند.

سردار آزمون توانست در 5 بازی اخیر خود در فوتبال آلمان و در 201 دقیقه، 4 گل به ثمر رساند و و آماری دیدنی از خود به جا گذارد با وجود اینکه این ستاره کشورمان که در این فصل اصلا نمایش خوبی نداشت اما توانسته با بهتر شدن اوضاع لورکوزن، آمار هر 50 دقیقه یک گل را در بوندس لیگا از خود به ثبت رساند. 

این آمادگی سردار قطعاً پیام خوبی هم برای تیم ملی ایران و امیر قلعه نویی در آستانه جام ملت‌های آسیا دارد. آزمون که به دلایلی در اردوی نوروزی تیم ملی حضور نداشت با اضافه شدن به ترکیب هجومی امیر قلعه نویی می‌تواند قدرت مضاعفی به خط حمله تیم ملی بدهد.

برچسب‌ها