کد خبر 166236
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

هواشناسی ایران 1402/01/20؛

کاهش 12 درجه‌ای دما در برخی استان‌ها/ هشدار طغیان رودخانه‌ها و برخورد صاعقه در 3 استان

کاهش 12 درجه‌ای دما در برخی استان‌ها/ هشدار طغیان رودخانه‌ها و برخورد صاعقه در 3 استان

سازمان هواشناسی از کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور خبر داد و برای 3 استان هشدار طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و برخورد صاعقه صادر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و دامنه‌ها در جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

از بعدازظهر فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ابرناکی و بارش باران در مناطق مرزی غرب کشور آغاز می‌شود. روز چهارشنبه سامانه بارشی در نوار غربی تقویت شده و در این مناطق رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه علاوه بر نوار غربی کشور در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های بوشهر و غربی فارس سامانه بارشی فعال است.

به گزارش تسنیم، امروز در بخش‌هایی از شمال‌غرب شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

این شرایط روز چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز انتظار می‌رود. امروز همچنین در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش محسوس دما 8 تا 12 درجه روی می‌دهد و از روز دوشنبه تا پنجشنبه در این مناطق روند افزایش دما انتظار می‌رود.

برچسب‌ها