کد خبر 166234
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

تلاش وزارت صمت در جهت رشد تولید و کاهش تورم در بازار خودرو/ قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است

تلاش وزارت صمت در  جهت رشد تولید و کاهش تورم در بازار خودرو/ قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است

«قالیباف» گفت: وضعیت بازار خودرو از سوی شورای رقابت در دست اعلام به عموم بود که معاون اول رئیس جمهور در نامه ای از شورای رقابت درخواست کرد تا مصوبه شورا از نگاه تورمی مورد بررسی و بازنگری قرار گرفته و سپس نتیجه در اختیار عموم قرار گیرد که این موضوع در حال بررسی است و باید منتظر اعلام نتیجه از سوی شورای رقابت بود.

«امید قالیباف»، سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، در خصوص ایجاد تورم چشم‌گیر در بازار خودرو در روزهای ابتدایی سال و اظهار نظرهای متفاوت از سوی مسئولین مختلف از جمله شورای رقابت و وزارت صمت در این خصوص گفت: جلسات نظارت بر قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، وزارت صمت، بانک مرکزی و... از دیروز در شورای رقابت شروع به تشکیل جلسه داده در جریان است.

وی در ادامه با اشاره به اطلاع‌رسانی نایب رئیس شورای رقابت در خصوص وضعیت قیمت خودرو در کشور عنوان کرد: نیاز است تا چند روزی صبر کنیم و منتظر اظهار نظر شورای رقابت در این خصوص باشیم که اگر بازنگری در این خصوص شد عنوان شده و اطلاع‌رسانی شود.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به پرداختن آثار تورمی گرانی خودرو در کشور و موضع وزارت صمت در این خصوص عنوان کرد: تلاش وزارت صمت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو بر این است که قیمتی در شورای رقابت مصوب شود تا بیشترین سود برای رشد تولید و کمترین میزان افزایش تورم  را در این خصوص داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تا این لحظه نزدیک به یک میلیون دستگاه خودرو در سامانه به ثبت رسیده است و قرار است این خودروها با قیمت روز شورای رقابت تحویل مردم شوند، در این میان خودرو‌سازها نیز تمامی عرضه‌های خود را در همین  راستا  انسجام داده‌اند.

قالیباف ادامه داد: اشکالات موجود در خصوص ایجاد تفاوت دوبرابری شدن قیمت خودرو از زمانخروج از شرکت‌های خودروسازی تا رسیدن به بازار آزاد، با بررسی و قیمت‌گذاری انجام شده از سوی شورای رقابت در روزهای پیش رو حل  خواهد شد و مبلغ اضافه شده به قیمت خودرو از کارخانه تا بازار آزاد به جیب سرمایه‌گذار برگشته و باعث تولید رشد خواهد شد.

قالیباف در پایان با اشاره بر اینکه این موضوع خودرو مستقیما زیر نظر شورای رقابت بوده و از اختیار وزارت صمت خارج است، عنوان کرد: وضعیت بازار خودرو از سوی شورای رقابت در دست اعلام به عموم بود که مخبر در نامه ای از شورای رقابت درخواست کرد تا مصوبه شورا از نگاه تورمی مورد بررسی و بازنگری قرار گرفته و سپس نتیجه در اختیار عموم قرار گیرد که این موضوع در حال بررسی است و باید منتظر اعلام نتیجه از سوی شورای رقابت بود.

برچسب‌ها