کد خبر 166233
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

دعای روز هجدهم ماه رمضان

دعای روز هجدهم ماه رمضان

در پیام روز هجدهم ماه مبارک رمضان به برکات این ماه اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ رمضان نام یکى از ماه‏‌هاى قمرى و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است و یکى از چهار ماهى است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است؛ مگر اینکه جنبه دفاع داشته باشد. در این ماه کتاب‏ هاى آسمانى قرآن‏ کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.

پیامبر اکرم (ص) درباره ماه رمضان فرمودند: «شَهرُ رَمَضانَ شَهرُ اللّه عَز َّوَ جَلَّ وَ هُوَ شَهرٌ يُضاعِفُ اللّه‏ فيهِ الحَسَناتِ وَ يَمحو فيهِ السَّيِّئاتِ وَ هُوَ شَهرُ البَرَكَةِ؛ ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‌‏افزايد و گناهان را پاك می‌كند و آن ماه بركت است».

منبع: (بحار الانوار(ط-بیروت) ج93 ، ص340 - فضایل الاشهر الثلاثه ص95 )

در این ماه برای هر روز آن ادعیه روزانه ذکر شده است که می توانید به همراه تفسیر آن در ذیل مشاهده کنید.

دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الی اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.

خدایا، مرا در این ماه به برکت های سحرهایش آگاه کن و دلم را با روشنایی انوارش روشنی بخش و تمام اعضایم را به پیروی آثارش بگمار، به نور خودت ای روشنی بخش دلهای عارفان.

پیام روز هجدهم ماه مبارک رمضان: برکات ماه مبارک رمضان

معنای رمضان

رسول اکرم(ص) فرمودند: «انما سمی رمضان لانه یرمض الذنوب؛ به درستی که علت نامگذاری ماه مبارک رمضان به این نام این است که گناهان را می سوزاند.»

ویژگی های ماه مبارک رمضان

1 - برترین ماه ها

2 - برترین روزها

3 - والاترین شب ها

4 - برترین ساعات

پیامبر اکرم (ص) فرمود: «ایها الناس انه قد اقبل الیکم شهر الله... شهر هو افضل الشهور عندالله و ایامه افضل الایام و لیالیه افضل اللیالی و ساعاته افضل الساعات؛ ای مردم ماه خدا به سوی شما رو آورده است.... ماهی که در نزد خدا بهترین ماه ها است و روزهای آن بهترین روزها و شب هایش بهترین شب ها و ساعت هایش بهترین ساعت هاست.»

برکات ماه مبارک رمضان

1 - غفران الهی: «من ادرک شهر رمضان فلم یغفر له فابعده الله؛ کسی که ماه رمضان را درک کند و خدا او را نبخشد، از رحمت خدا دور است.»

2 - استجابت دعا: «دعائکم فیه مقبول؛ دعای شما در این ماه مستجاب است.»

3 - بسته شدن درهای جهنم: «تغلق فیه ابواب النیران و یفتح فیه ابواب الجنان؛ در این ماه درهای جهنم بسته و درهای هشت باز می شود.»

4 - ایمنی از مکر شیاطین: «قد وکل الله بکل شیطان مرید سبعة من الملائکة فلیس بمحلول حتی ینقضی شهرکم هذا؛ خداوند بر هر شیطانی که قصد شما بکند هفتاد ملک می‌گمارد. او را توان نفوذ در شما نیست تا ماه مبارک رمضان تمام شود.»

5 - قبول شدن اعمال: «عملکم فیه مقبول؛ عمل شما در این ماه مورد قبول است.»

6 - نفس ها تسبیح است: «انفاسکم فیه تسبیح؛ نفس کشیدن های شما در آن ماه تسبیح است.»

7 - خواب عبادت است: «نومکم فیه عبادة؛خواب شما در این ماه عبادت است.»

برچسب‌ها