کد خبر 166217
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه:

هیچ ظالمی نباید در احقاق حق جسور و گستاخ شود

هیچ ظالمی نباید در احقاق حق جسور و گستاخ شود

عبدلیان پور گفت: قطعا در هر جامعه بشری به‌خصوص جامعه اسلامی هیچ مظلومی نباید از احقاق حق ناامید شود و هیچ ظالمی نباید در احقاق حق جسور و گستاخ شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در مراسم سال‌روز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهار کرد: به برکت دیدگاه و هدف ارزشمند قانون‌گذار حفظ حقوق عامه سنگ محک تمامی اقدامات و تصمیمات مرکز قرار گرفته است.

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مرکز وکلای قوه قضاییه نه تنها نهادی ملی بلکه ملی و اسلامی و قابل صدور به تمامی تشنگان حقیقت در سراسر جهان است.

 

وی بیان کرد: قطعا در هر جامعه بشری به‌خصوص جامعه اسلامی هیچ مظلومی نباید از احقاق حق ناامید شود و هیچ ظالمی نباید در احقاق حق جسور و گستاخ شود. 

 

عبدلیان‌پور گفت: دادرسی حقی اولیه و بدیهی است و هیچ‌گاه توانمندی در دادرسی و بهره‌مندی از خدمات حقوقی نباید محدود به قشری خاص از جامعه شود.

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه اظهار کرد: به برکت تاسیس مرکز و اقدامات مرکز، در حال حاضر در مقابل 85 میلیون نفر جمعیت کشور حدود 100 هزار وکیل دادگستری وجود داشته است.

 

وی افزود: در حوزه کارشناسی رسمی تا پیش از تاسیس مرکز حداکثر هزار کارشناس خبره در کشور وجود داشت اما پس از تاسیس مرکز و تعامل و همکاری با کانون کارشناسان رسمی دادگستری در حال حاضر حدود 50 هزار کارشناس رسمی دادگستری مشغول به فعالیت و خدمت به مردم هستند.

 

عبدلیان‌پور تصریح کرد: مرکز وکلای قوه قضاییه پس از دوران تولد و بلوغ خود تا سال 98 وارد مرحله تحول و توسعه شده است و با اقدامات موثر و تمرکززدایی و توسعه نگاه ملی و توجه ویژه به حوزه‌های نوین و تخصصی امروز بر بلندای قله خدمات حقوقی کشور پرچمدار ارائه خدمات حقوقی است.

برچسب‌ها