کد خبر 166197
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

در گفتگوی «حیات» با مدیر اجرایی مجموعه طرح ملی بشری مطرح شد؛

یادگیری قرآن به طور غیر مستقیم در طرح ملی بشری

یادگیری قرآن به طور غیر مستقیم در طرح ملی بشری

مدیر اجرایی مجموعه طرح ملی بشری در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: در طرح ملی بشری قرآن آموز ناخواسته و به طور غیر مستقیم قرآن را یاد می گیرد و بخش عملی و تئوری را همزمان فرا می‌گیرد.

سمیه امیدی مدیر اجرایی مجموعه طرح ملی بشری در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات در مورد طرح ملی بشری اظهار کرد: اهداف و ویژگی های خاصی شامل  طرح ملی بشری است، این طرح برگرفته از سبک پیامبر گرامی اسلام با روش شنیداری و گفتاری که یک روش ساده در کوتاه ترین زمان و بازدهی بالا است، این طرح به نوعی تجوید عملی نیز می‌شود.

وی افزود: وقتی فردی خودش مربی باشد و از روش طرح بشری قرآن را یاد بگیرد، می‌تواند به افراد بالای هفت سال آموزش دهد یعنی جداسازی صورت نمی‌گیرد با هر سطح سوادی افراد می‌توانند در این دوره ها شرکت کنند.

مدیر اجرایی مجموعه طرح ملی بشری گفت: طبق آمارهایی که از طرح بشری از گذشته تا به اکنون دارم، دانش آموختگانی که از دوره های قدیم در مسابقات شرکت کردند در بخش های مختلف قرآنی نمره و رتبه کسب کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های خاص طرح بشری آسان سازی است در طرح بشری کتاب نداریم، بیشتر افراد به سختی با کتاب ارتباط برقرار می‌کنند و گرفتن کتاب در دست شان سخت است ما کلا 4 برگه داریم که کلمات مهندسی شده و کلمات خاصی از قرآن کریم در آن‌ها گزینش شده اند. در این طرح قرآن آموز ناخواسته و به طور غیر مستقیم قرآن را یاد می‌گیرد و بخش عملی و تئوری را همزمان فرا می گیرد.

امیدی درباره سطح برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: امسال سطح نمایشگاه بسیار خوب بود، یک ویژگی خاصی که امسال در نمایشگاه به وفور دیده شد این بود که قسمت کودکان در نمایشگاه زیاد بود و این مورد بسیار مطلوب است، زیرا پایه گذاری را باید در گروه سنی کودکان انجام دهیم، وقتی کودکی در محیط قرآنی قرار بگیرد، حس و حال خوب قرآن تا همیشه در ذهنش می‌ماند که یک شب ماندگار در کنار خانواده را در محیطی قرآنی سپری کرده است.

 

 

برچسب‌ها