کد خبر 166148
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

ترویج ازدواج آسان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم/ احیاگران سنت نبوی ازدواج آگاهانه را آموزش می‌دهند

 ترویج ازدواج آسان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم/ احیاگران سنت نبوی ازدواج آگاهانه را آموزش می‌دهند

مدیر گروه جهادی احیاگران سنت نبوی گفت: در گروه جهادی احیاگران سنت نبوی به افراد ازدواج عاقلانه و آگاهانه را آموزش می‌دهیم تا بتوانیم در جامعه به پایین آمدن آمار طلاق کمک کنیم.

زهرا رمضانی مدیر گروه جهادی احیاگران سنت نبوی در بخش ترویج ازدواج آسان سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات گفت: به دلیل دغدغه ای که خداوند در وجودمان گذاشت یک برنامه اسلامی و اصولی به نام احیاگران سنت نبوی با رویکرد ازدواج موفق، خانواده پایدار را تدوین کردیم. این مجموعه نزدیک به سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در راستای ازدواج اصولی جوان ها گام برمی‌دارد.

وی افزود: در گروه جهادی احیاگران سنت نبوی به افراد ازدواج عاقلانه و آگاهانه را آموزش می‌دهیم تا بتوانیم در جامعه به پایین آمدن آمار طلاق کمک کنیم. گروه جهادی ما متشکل از یک تیم 120 نفره است  که 40 نفر آن‌ها دکتری معارف، مشاوره و روانشناس هستند و به صورت تخصصی و علمی بر روی بحث ازدواج کار می‌کنیم، تا کنون 170 ازدواج اصولی بدون هیچ مورد طلاق داشته ایم و نزدیک به  20 زوج نیز که وصلتشان در مجموعه ما رقم خورده صاحب فرزند شده اند.

رمضانی ادامه داد: افرادی که دوست دارند در مجموعه احیاگران سنت نبوی حضور پیدا کنند و ازدواجشان را از مجموعه ما رقم بزنند باید حتما از قبل نوبت بگیرند، زیرا که شاخصه اصلی کار احیاگران سنت نبوی ازدواج دائم و از نقطه آغاز و پایان کار حضوری است. به هیچ عنوان در فضای مجازی اطلاعات و عکسی از افراد دریافت نمی‌شود زیرا یکی از خط قرمزهای ما امانتداری است.

مدیر گروه جهادی احیاگران سنت نبوی گفت: کادر اصلی همسان گزین و هم کفویاب مجموعه گزینش شده و از فیلترهای اصولی احیاگران انتخاب شده اند در عین امانتداری تمام اطلاعات به صورت حضوری از افراد گرفته می‌شود و به دست کارشناسانی که در مجموعه حضور پیدا کرده اند سپرده می‌شود. 

وی ادامه داد: بعد از نوبت دهی به افراد حتما با یکی از کارشناسان مجرب مصاحبه حضوری صورت خواهد گرفت و آن کارشناس مجرب فضای فکری، معیار و ملاک طرف مقابل را خوب رصد می‌کند و طبق همان ملاک و معیار به آن ها فردی را معرفی می‌کنیم.

رمضانی گفت: طبق نتایج‌مان 70 درصد همسان گزینی افراد شبیه به همدیگر است. 70درصد را کارشناس برای فرد انتخاب می‌کند و حدود 30 درصد دیگر را مراجعه کننده در یکی از دفاتر احیاگران با هماهنگی مسئول معارفه حضور پیدا می کند، زمانی که  دیدار صورت گرفت و افراد حضوری همدیگر را دیدند اگر متقابلا از هم خوششان آمد و جواب‌شان مثبت بود این آشنایی به جلسات خانوادگی کشیده می‌شود. همچنین تا 3 سال بعد از عقد نیز در بحث مشاوره در خدمت زوج هایی که در مجموعه به عقد رسیدند نیز خواهیم بود.

مدیر گروه جهادی احیاگران سنت نبوی با اشاره به مسائل و شبهاتی که در مسئله ازدواج افراد پیش می آید گفت: برخی اوقات پیش آمده عزیزانی که در مجموعه برای ازدواج معرفی شده‌اند و روند جلسات‌شان شش الی هفت جلسه پیش رفته به مشکل برخورده اند به عنوان مثال برخی والدین ناخواسته دچار یک سری اختلاف بر سر مهریه می شوند، ما یک تیم متخصص به نام مشاور پشتیبان در خواستگاری را در مجموعه تعریف کردیم که هر خانواده ای  از ما تقاضای این مشاوره را داشته باشد در منزل افراد مشاوران حضور پیدا می کنند و می توانند کمک کار افراد باشند تا به مراسم عقد برسند.

رمضانی ادامه داد: از وزارت ارشاد، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات و  وزارت ورزش و جوانان برای گروه جهادی احیاگران سنت نبوی مجوز دریافت کرده ایم. به فضل الهی طرحمان دو سال است نمونه و برتر کشوری انتخاب شده و در سال 1400 به عنوان  طرح رویداد ملی همآهنگ 1 به عنوان استاد راهنما و داور حضور پیدا کرده ایم و خداراشکر طرحی بود که به صورت عملیاتی پای کار آمده است.

مدیر گروه جهادی احیاگران سنت نبوی گفت: فعالیت ما جهادی است و تا کنون از هیچ ارگانی کمک نگرفته ایم ولی به فضل الهی، برکات و توفیقات زیادی شامل مجموعه شده، درست است سه سال می‌شود کار را شروع کرده ایم اما پیشرفت ده ساله داشته ایم و خیرینی پای کار آمده اند که این خیرین مکان را در اختیارمان گذاشته اند و در پیشبرد کارمان تاثیر زیادی داشته، افراد با رجوع به سایت و کانال های ما در فضای مجازی به آدرس WWW.SONATNABAVI.IRمی‌توانند با ما در ارتباط باشند.

رمضانی در پایان گفت: توفیقی شد امسال در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران حضور پیدا کنیم تا 26 فروردین‌  از ساعت 17 تا 24 در خدمت همه عزیزان هستیم.

 

برچسب‌ها