کد خبر 165991
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

شرکت 20 هزار دانش‌آموز خوزستانی در طرح نوروزی «مهمانی در مهمانی»

شرکت 20 هزار دانش‌آموز خوزستانی در طرح نوروزی «مهمانی در مهمانی»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: بالغ بر 20 هزار دانش‌آموز ابتدایی این استان در طرح نوروزی «مهمانی در مهمانی» شرکت و آثار خود را به دبیرخانه استانی ارسال کردند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سیده فرانک موسوی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از شرکت 20 هزار دانش‌آموز خوزستانی در طرح نوروزی «مهمانی در مهمانی» خبر داد و اظهار کرد: در راستای احیای ارزش‌های خانواده گسترده ایرانی و تکریم نقش پدربزرگ، مادربزرگ‌های خانواده و والدین، امسال در برنامه شاد یک کانال با عنوان «مهمانی در مهمانی» تشکیل شده که به صورت پیش فرض تمام دانش آموزان، آموزگاران و مدیران در این کانال به عضویت گرفته شده‌اند.

وی با برشمردن سایر اهداف این طرح بیان کرد: تکریم ارزش‌های خانواده گسترده ایرانی به عنوان غنی‌ترین و اولین نهاد اجتماعی و کانون اثر گذار بر تربیت دانش آموزان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای پنج مهمانی در قالب این طرح اضافه کرد: اولین بخش مهمانی لاله‌ها است که هدف آن تکریم و تجلیل از شهدا به عنوان قهرمانان ملی، گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان خانواده‌های محترم است. بچه‌ها در این مهمانی در قالب عکس و فیلم کوتاه، مصاحبه با مادر و پدر و خانواده شهید، گزارش‌نویسی و.. فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین مهمانی دوم مهمانی بهاراست. در این مهمانی که از روز سه بچه‌ها در قالب گزارش‌های صوتی و تصویری و متنی، کاردستی، عکس، خلاصه نویسی، نقاشی، خوشنویسی و سفرنامه با موضوع ارائه شعار سال 1402، برپایی سفره‌های هفت سین در جوار گلزار شهدا، خواندن دعاها و آرزوهای خانواده در لحظه سال تحویل، شنیدن خاطرات کودکی بزرگترها در لحظه‌های سال تحویل، تزئین سبزه، تخم مرغ و سفره‌های هفت سین، تبریک عید نوروز با گویش‌های بومی و محلی، رویاندن سبزه‌های هفت سین با دانه‌هایی غیر گندم فعالیت خواهند کرد.

موسوی افزود: مهمانی خدا سومین مهمانی است، بچه‌ها در این مهمانی عکس، فیلم کوتاه، فایل صوتی، دست نوشته یا فایل متنی با موضوع پهن کردن سفره‌های ساده سحر و افطار، حضور خانوادگی در مسجد محله ما، بیان آداب و رسوم محلی در ماه رمضان، غذاهای سالم افطار و سحر، بهداشت و سلامت در ماه رمضان، خواندن داستان‌های قرآنی و پیام‌های قرآنی، جشن آیه‌ها، حفظ آیات و سوره‌های قرآن، یک روز در زیارتگاه، برگزاری محفل انس با قرآن، تهیه مجله من بانام رمضان بهاری، پویش اطعام و نذری‌های خلاق، پویش یک کار خوب، عیادت از بیماران، من و کودکان کار فعالیت کردند.

وی با تشریح و توضیح «مهمانی طبیعت» بیان کرد: مهمانی طبیعت روز 13 فروردین برگزار شد. دانش آموزان در این مهمانی با موضوع «باغچه کوچک من» پویش «دوستی با محیط‌زیست»، استفاده خلاقانه از وسایل دورریختنی، ایده‌های ما برای هوای پاک، راه‌های مصرف صحیح آب، پژوهش درباره خلیج همیشه فارس، حفاظت از محیط زیست در روز طبیعت کاشت یک درخت با خانواده، درخت‌های مثمر، نقاشی در طبیعت، داستان نویسی با موضوعات محیط زیست فعالیت کردند.

موسوی اضافه کرد: مهمانی آخر مهمانی خانواده است؛ این مهمانی بر خلاف چهار مهمانی دیگر که زمان برگزاری آنها کوتاه است از روز اول عید با تحویل سال 1402 شروع شد و تا پایان روز 13 فروردین ادامه داشت. در این مهمانی دانش آموزان در قالب گزارش‌های صوتی و تصویری و متنی، کاردستی، عکس، خلاصه نویسی، نقاشی و خوشنویسی، سفرنامه و …با موضوع: تهیه درخت خانواده (شجره نامه خانوادگی)، شنیدن قصه‌های مادربزرگ و پدربزرگ و بزرگترهای خانواده، خاطره نویسی از دورهمی‌های خانوادگی ایام نوروز، خواندن خانوادگی کتاب‌های طرح یار مهربان گلستان خوانی، شاهنامه خوانی، نقالی و… در جمع خانواده پویش ایران ما قصه‌ها و مثل‌ها و… با زبان فارسی یا قومی و محلی، پویش لبخند بزرگترها دورهمی‌های خانوادگی و بازی‌های بومی و محلی، راه‌های حفظ سلامت خانواده، خاطرات خانه تکانی از زبان مادربزرگ‌ها فعالیت کردند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: بالغ بر 20 هزار دانش‌آموز ابتدایی در سطح مدارس خوزستان در این طرح شرکت کردند و در قالب‌های مختلف آثار خود را به دبیرخانه استانی این طرح ارسال کردند.

برچسب‌ها