کد خبر 165988
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

مرغ گرم و منجمد به اندازه کافی برای بازار قزوین تامین شده است

مرغ گرم و منجمد به اندازه کافی برای بازار قزوین تامین شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مرغ گرم و منجمد به اندازه کافی برای بازار این استان تامین شده و مشکلی در رابطه وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ محمدحسین عطایی روز چهارشنبه در نشست فرعی قرارگاه امنیت غذایی با بیان این مطلب افزود: بررسی برآوردهای جوجه ریزی در مرغداری‌ها و خروجی کشتارگاه‌ها نشان می‌دهد که مشکلی در بازار این استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه میزان جوجه ریزی در اسفندماه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است، گفت: با تمهیدات اتخاذ شده مشکلی در حوزه تأمین مرغ گرم نداریم و در صورت نیاز بیشتر از ذخایر مرغ منجمد استفاده می‌کنیم.

عطایی بیان داشت: حداقل 60 تن مرغ گرم روزانه نیاز کنونی استان است که این مهم بر عهده کشتارگاه‌ها قرار دارد و باید برای تحویل آن به بازار متعهد باشند.

این مسئول اضافه کرد: در صورت تقاضای بیشتر در بازار با 15 تا 20 تن مرغ منجمد می‌توان به تقاضای مصرف کننده‌ها پاسخ داد و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان قزوین 225 تن مرغ منجمد ذخیره شده و 300 تن نیز درخواست کردیم تا اگر مرغ گرم در بازار کاهش پیدا کرد از آن استفاده کنیم.

برچسب‌ها