کد خبر 165934
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

وزیر صمت:

برنامه‌ریزی برای تولید موتورسیکلت برقی انجام شده است

 برنامه‌ریزی برای تولید موتورسیکلت برقی انجام شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید و استفاده از موتورسیکلت برقی به دلیل عدم آلودگی صوتی و آلودگی هوا کار ویژه‌ای محسوب می‌شود، برنامه‌ریزی لازم برای سازوکارهای فنی، مالی و مدل کسب و کار تولید موتورسیکلت برقی صورت گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ صبح امروز چهارشنبه 16 فروردین 1402 مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سید رضا فاطمی امین وزیر صمت برگزار شد.

سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین تفاهم نامه میان شهرداری تهران و وزارت متبوعش با بیان اینکه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ضرورت‌های شهر تهران است، اظهار کرد: در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان کامیون، کامیونت و اتوبوس، در سال 1400 تعداد 11 هزار و سال 1401 تعداد 34 هزار عدد تولید شد. امسال هم قرار است این تعداد به 50 هزار عدد برسد که بیانگر رشد خوب در این حوزه است.

وی در ادامه تاکید کرد: وظیفه وزارت صمت است که در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری همکاری‌های لازم را انجام دهد تا این اتفاق به بهترین شکل رقم بخورد.

وزیر صمت با تاکید بر حمایت و کمک وزارت صمت در این حوزه تصریح کرد: وزارت صمت از یکسو با تولیدکنندگان همکاری می‌کند تا به تعهدات‌شان عمل کرده و از سوی دیگر در صورت تاخیر، با ابرازهای موجود، آنها را کنترل خواهیم کرد تا موضوع با سرعت و قوت بالایی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تولید و استفاده از موتورسیکلت برقی به دلیل عدم آلودگی صوتی و آلودگی هوا کار ویژه‌ای محسوب می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای سازوکارهای فنی، مالی و مدل کسب و کار تولید موتورسیکلت برقی صورت گرفته است.

فاطمی‌امین در پایان خاطرنشان کرد: نوسازی و توسعه تاکسی، اتوبوس و ... به تدریج برای مردم ملموس می‌شود، اما تولید، نوسازی و توسعه موتورسیکلت برقی، خبر خوبی برای شهروندان تهران خواهد بود.

برچسب‌ها