کد خبر 165926
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

ترامپ: جنگ جهانی سوم در راه است!

ترامپ: جنگ جهانی سوم در راه است!

رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا گفته است که در دوران ریاست‌‌جمهوری بایدن احتمال وقوع جنگ جهانی سوم اتمی وجود دارد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده که 76 سال سن دارد در جریان اولین سخنرانی عمومی از زمان احضار شدن به دادگاه در روز سه‌شنبه گفت که تحت ریاست‌جمهوری «جو بایدن»، احتمالاً جهان شاهد یک جنگ جهانی سوم اتمی همه‌جانبه خواهد بود.

بنا بر گزارش هندوستان تایمز، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اولین سخنرانی خود از زمان حضور در دادگاه تصریح کرد که دولت بایدن در حال ویران کردن ایالات متحده است و جهان تحت ریاست‌جمهوری وی احتمالاً با خطر جنگ جهانی اتمی مواجه خواهد شد.

ترامپ بعنوان اولین رئیس‌جمهور ایالات متحده که با اتهامات جنایی روبرو شده است، در خصوص 34 فقره اتهام در رابطه با جعل اسناد مالی در جلسه دادگاه منهتن مربوط به پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن اظهار بی‌گناهی کرد.

وی با انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن ادامه داد که تهدیدات آشکاری از سوی کشورهای مختلف در خصوص استفاده از تسلیحات اتمی وجود دارد که این موضوعی است که در دوران ریاست‌جمهوری وی به هیچ عنوان بحثی درباره آن مطرح نبود.

ترامپ در سخنرانی خود در تفرجگاه «مارالاگو» ایالت فلوریدا به محض آن‌که از نیویورک بازگشت، گفت: «چنین چیزی در دوران ریاست‌جمهوری بایدن می‌تواند به یک جنگ جهانی سوم هسته‌ای تمام عیار منتهی شود. باور کنید یا خیر ما از چنین چیزی فاصله چندانی نداریم».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه رسماً بازداشت شد و در دادگاه جنایی منهتن برای تفهیم اتهام حضور یافت. قبل از ورود او به دادگاه جنایی «منهتن» در نیویوورک، محوطه بیرونی دادگاه به صحنه درگیری‌هایی میان هواداران و مخالفان او تبدیل شد.  

ترامپ قرار بود در این دادگاه در ارتباط با دستکاری اسناد تجاری برای پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن تفهیم اتهام شود.

برچسب‌ها