کد خبر 165919
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

گلایه کمیته المپیک از عدم انتخاب سرمربی تیم امید

گلایه کمیته المپیک از عدم انتخاب سرمربی تیم امید

دبیر کل کمیته ملی المپیک نسبت به شرایط تیم فوتبال امید ابراز نگرانی کرد؛ او معتقد است فدراسیون وقت را از دست می‌دهد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ سیدمناف هاشمی در پایان نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره موضوعات مختلفی به گفت و گو پرداخت که یکی از آنها وضعیت نامشخص تیم فوتبال امید ایران بود.

تیم امید که همواره زیر نظر فدراسیون فوتبال و با نظارت کمیته المپیک اداره می‌شود، هنوز سرمربی خود را نیز نمی‌شناسد و این مساله ابهام‌هایی را ایجاد کرده است.

مناف هاشمی امروز درباره وضعیت امیدهای فوتبال گفت:‌ در مورد فوتبال صحبت شد، هم رئیس کمیته و هم بنده، جامعه المپیک، جامعه ورزش و‌ فوتبال دوستان انتظار دارند تا تیم امید در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک موفق باشد.

او ادامه داد: از پیشنهاد ما چند ماه گذشته و لازم است تصمیمات لازم در فدراسیون گرفته شود. با این سطح فوتبال که امروز  داریم می‌توانیم در آسیا به جایگاه خوبی برسیم. از روز اول این دغدغه و درخواست ما بود و با وجود اینکه بعد از چند جلسه به توافق رسیدیم مشخص نیست به چه دلیلی انجام نشده است. فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد و آنها باید پاسخگوی افکار عمومی و اصحاب رسانه باشند.

دبیر کل کمیته المپیک در پاسخ به این پرسش که آنها نمی‌خواهند واکنشی به عدم پاسخگویی فدراسیون فوتبال نشان بدهند، گفت: چه اقدامی می‌توان کرد؟ فوتبال با والیبال و کشتی برای ما فرقی ندارد. کسی که در مجمع انتخاب می‌شود بر اساس اهداف و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد، انتخاب می‌شود. ما هم کنار فدراسیون‌ها هستیم و ما هم همین خواسته را داریم که پاسخی دریافت کنیم. رسانه‌ها باید این مطالبه عمومی مردم را از فدراسیون فوتبال بخواهند‌. شاید اصلا قبول ندارند در بازی ‌های آسیایی شرکت کنند. در این شرایط چرا ثبت نام کنیم؟ آنها باید دلیلی داشته باشند. همه اعضای هیئت اجرایی به نمایندگی از همه فدراسیون‌ها این مطالبه را دارند.ما هم امیدواریم اگر نکته و مطلب دارند یا روی پیشنهاد کمیته حرفی دارند، مکتوب اعلام کنند و جلسه بگذاریم و به جمع بندی برسیم.

هاشمی در پایان افزود: 6 ماه فرصت تمرین داشتند الان هم دیر نیست و 5 ماه فرصت داریم. در باشگاه‌ها نوجوانان ‌و‌ نوجوانان خوبی داریم که می‌توانند کمک کنند. الان هم تکلیف سرمربی تیم ملی بزرگسالان مشخص شده و به آقای قلعه‌نویی هم تبریک می‌گویم. مطمئنا می توانیم به یک توافق خوبی برسیم.

برچسب‌ها