کد خبر 165860
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

واکنش کاخ سفید به بازداشت ترامپ

واکنش کاخ سفید به بازداشت ترامپ

سخنگوی کاخ سفید همزمان با آغاز محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: حضور ترامپ در دادگاه، در تمرکز بایدن نیست.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ کارین ژان پی یر روز سه شنبه به وقت محلی همزمان با آغاز محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه کیفری منهتن نیویورکف در جمع خبرنگاران گفت که حضور ترامپ در دادگاه «در تمرکز» بایدن نیست.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به محاکمه دونالد ترامپ در نیویورک توجه چندانی ندارد.
 

ژان پی یر افزود: بدیهی است زمانی که بایدن وقت بررسی اخبار را داشته باشد, اخبار پیرامون ترامپ را مطالعه خواهد کرد اما این موضوع در تمرکز او نیست.

این اظهار نظر سخنگوی کاخ سفید در حالی است که تمام تمرکز و حواس رسانه ها، محافل و فعالان سیاسی و رسانه ای و حتی مردم در آمریکا، امروز به دادگاه ترامپ است. زیرا این نخستین محاکمه کیفری یک رئیس جمهور در ایالات متحده آمریکا است که در تاریخ این کشور بی سابقه است.

همچنین اظهار نظر سخنگوی کاخ سفید در حالی است که برخلاف گفته او، تنها رویداد عمومی در برنامه روز سه شنبه بایدن، دیدار با مشاوران در زمینه فناوری هوش مصنوعی است!

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا وارد دادگاه منطقه منهتن شد و قبل از آغاز  محاکمه خود در مقابل قاضی، در بازداشت پلیس قرار گرفت.

انتظار می رود به عنوان روند بازداشت، از ترامپ  انگشت نگاری شود. اگرچه هنوز مشخص نیست که از او عکس برداری خواهد شد یا خیر. او سپس به دادگاه آورده می‌شود و در آنجا محاکمه خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود محاکمه او سریع و معمولی باشد، اما یک لحظه بی سابقه در تاریخ آمریکا است. انتظار دستبند زدن به ترامپ پس از بازداشت نیز  نیست، زیرا او تحت نظارت دائم  پلیس خواهد بود.

گام بعدی در دادرسی کیفری، محاکمه ترامپ است که چندین مقام آگاه گفته اند رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از پر کردن فرم‌ها به دادگاه آورده خواهد شد که انتظار می‌رود ادعای بی‌گناهی کند.

با این حال، ترامپ یک شهروند عادی نیست و احتمالا شیوه‌ای متفاوت در روند رسیدگی به این پرونده مشاهده خواهد شد.

ترامپ که همچنان قبل از ورود به دادگاه در رسانه اجتماعی اش، پیام می نوشت، پیش از ورود به دادگاه نیز گفت: محاکمه من بسیار غیر واقعی به نظر می رسد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا هنگامی که در حال  حرکت  به سمت  دادگاه  منهتن بود، افزود: درحال حرکت به سمت دادگاه منهتن هستم.  محاکمه من خیلی غیر واقعی به نظر می رسد. آنها قصد دارند من را دستگیر کنند. نمی توان باور کرد که این اتفاق در آمریکا رخ می دهد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا متهم است که پیش از انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری این کشور، مبلغ 130 هزار دلار به عنوان حق‌السکوت به یک بازیگر زن فیلم‌های مستهجن به نام "استورمی دنیلز" که با او رابطه داشته، پرداخت کرده است.

در این پرونده، این موضوع مطرح است که چگونه ترامپ در آستانه انتخابات سال 2016 بعد از آن که مایکل کوهن وکیل سابق او (ترامپ) به دنیلز حق‌السکوت داد، این پول را به وکیل خود بازگردانده است.

اعلام جرم علیه ترامپ که عصر پنجشنبه 30 مارس (10 فروردین ماه ) اعلام شد همچنان محرمانه است و این بدان معناست که اتهامات علیه ترامپ علنی نشده است اما بازرسان مشغول تحقیق علیه حق السکوت ترامپ به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن آمریکایی پیش از سال 2016 بوده‌اند.

برچسب‌ها