کد خبر 165845
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

رهبر انقلاب:

برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاه‌ها و بخش‌های کشور اولویت آن را بپذیرند/کاهش تورم و حاکم شدن رکود خوب نیست

برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاه‌ها و بخش‌های کشور اولویت آن را بپذیرند/کاهش تورم و حاکم شدن رکود خوب نیست

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاه‌ها و بخش‌های کشور اولویت آن را بپذیرند. همه همت‌ها و اراده‌ها در طول سال باید متوجه این نقطه کانونی باشد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سابق و فعالان اجتماعی و فرهنگی، عصر امروز(سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

شعار امسال حساس و مهم است. شعارهای اقتصادی به معنای بی‌اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست. یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم اثرگذار است.

 برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاهها و بخش‌های کشور اولویت آن را بپذیرند. همه همت‌ها و اراده‌ها در طول سال باید متوجه این نقطه کانونی باشد.

مشارکت دادن مردم از الزامات تحقق شعار سال است. با جلب عملی مشارکت مردم، رشد تولید قطعی خواهد بود.

ماه رمضان، ماه ذکر است. ماه یاد است. ماه تابیدن انوار ذکر الهی بر دلهاست. این را به راحتی از دست ندهیم. هیچ‌وقتِ سال، این اندازه، دلها آماده‌ی تلقّیِ انوارِ الهی، انوار هدایت الهی، برکات الهی، رحمت الهی نیست. این ماهِ رمضان است. ماهی که یک شب در آن هست که برتر از هزار ماه است: خَیرٌ مِن أَلْفِ شَهر. ماه تلطیف دل و جان است؛ این زندگی مادّی، بخصوص زندگی ماشینی، روابط ما را، درون ما را، باطن ما را، عملکرد ما را از لطافت می‌اندازد، مثل چرخی که احتیاج به روغن‌کاری دارد تا راحت بچرخد تا سایشِ مضر نداشته باشد، ذکر و دعا در این ماه چنین نقشی را ایفا میکند، ما را تلطیف می‌کند؛ دلهایمان را، جانهایمان را، با تلاوت قرآن، با دعاهای شبانه‌روزی، با خود روزه، با شب قدر.

اقتصاد اولین مسئله‌ی کشور است. مهمترین مسئله‌ی کشور است؛ مسئله‌ی معیشت مردم است. شعار امسال شعار مهمی است. اینکه ما شعارها را شعارهای اقتصادی قرار دادیم این به معنای بی‌اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی و اینها نیست. آنها هم به جای خود مهم است اما یک اقتصاد نابسامان بر روی فرهنگ جامعه هم اثر میگذارد.

تورم بالا در چند سال پی در پی، این خیلی چیز مهمی است. سالهای متعدد، پشت سر هم، تورم بالا. خب؛ این روی نظام توزیع درآمدها در کشور اثر میگذارد. توزیع درآمدهای کشور را ناموزون میکند یک عده‌ای محروم میمانند یک عده‌ای هم حالا از طرق مختلفی جیب‌هایشان پر میشود. از هر دو طرف ایجاد فساد خواهد شد.

گاهی شده که ما تورم را توانستیم کنترل کنیم اما از آن طرف با رکود همراه بوده، این به ضرر کشور است. اینکه تورم بیاید پایین اما رکود حاکم بر اقتصاد کشور باشد این چیز خوبی نیست. مهم این است که بتوانیم تورم را مهار کنیم تولید هم به رکود نینجامد. تولید رشد پیدا کند و این ممکن است.

 ما ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم. بعضی از امکانات ما امکانات سخت‌افزاری است. منابع طبیعی داریم، موقعیت جغرافیا داریم، زیرساختهای اقتصادی داریم، کارخانجات، دستگاهها، بعضی امکانات نرم‌افزاری است، نیروی انسانی خلّاق داریم، جوانهای پرانگیزه داریم، ظرفیتهای علمی داریم، ظرفیتهای فناوری داریم، فکرهای نو داریم.

این‌ها امکانات کشور است. اینها همه‌اش باید در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار بگیرد. امکانات اجرایی داریم، امکانات تقنینی داریم، امکانات قضایی داریم، امکانات رسانه‌ای داریم، تجربه‌ها و عناصر مجرّب داریم، کسانی هستند که کارآزموده‌اند، کار کرده‌اند، میشناسند، بلدند. از همه‌ی اینها باید استفاده بشود. از ارتباطات خارجی استفاده کنیم. ارتباطات خارجی، ارتباط خارجی فقط ارتباط با آمریکا و با چهار کشور اروپایی که نیست. دنیا دویست و خرده‌ای کشور هستند. اینها هرکدام یک ظرفیتی‌اند. از این ارتباطات خارجی میشود استفاده کرد برای این.

ما گفتیم رژیم صهیونیستی 25 سال دیگر را نمی‌بیند، خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند.

برچسب‌ها