کد خبر 165818
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

دادستان کل کشور:

تکریم ارباب رجوع باید در اولویت وظایف و تکالیف ما باشد

 تکریم ارباب رجوع باید در اولویت وظایف و تکالیف ما باشد

دادستان کل کشور در دیدار نوروزی با کارکنان دادستانی کل کشور بر تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی بهتر بر مردم تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، دیدار نوروزی حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری صبح امروز با حضور معاونین، مدیران کل، قضات و کارکنان دادستانی کل کشور برگزار شد.

در این دیدار، دادستان کل کشور ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، مقارن شدن آغاز سال جدید با ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفته و گفت: انشالله در سال جدید که مزین به عطر بهار طبیعت و بهار قرآن شده است همه بتوانیم به درجات معنوی نائل آمده و بهترین احوال را برای خود رقم بزنیم.

وی با اشاره به مضامین بلند دعای مشهور تحویل سال نو گفت: همه ما از دیر باز رسم داشته ایم سال خود را با این دعای زیبا آغاز کنیم و چه دعایی بهتر از یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الا أحسن الحال. دعایی که دارای مفاهیم و مضامین عمیقی است. در این دعا از خدا می‌خواهیم که در حال و شرایط ما تحول و دگرگونی مثبت ایجاد نماید. از خداوند متعال در ابتدای سال می‌خواهیم وضعیت و شرایط زندگی ما را در بهترین شکل و وضعیت‌ها قرار دهد.

منتظری اظهار کرد: آغاز سال جدید مقارن بود با آغاز ماه مبارک رمضان. ماهی که سراسر خیر و برکت است و هزاران رحمت و فضیلت در این ماه برای انسان‌ها وجود دارد. ما در این ماه مبارک مهمان ویژه خدای متعال هستیم. چرا که ما در همه ایام عمر خود مشمول رحمت الهی هستیم، اما در این ماه سفره رحمت و نعمت الهی به صورت ویژه برای انسان گسترانیده شده است.

دادستان کل کشور به برخی فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه همه چیزش خاص است. انسان به معنای واقعی کلمه مهمان خداست. در این ماه خداوند فضیلت یک شب قدر را معادل هزار ماه قرار داده است. هر نفسی که ما در این ماه می‌کشیم برای ما اجر و حسنه است و خداوند حتی برای خواب ما هم حسنه و پاداش در نظر گرفته است. به گونه‌ای که حتی خوابیدن هم عبادت است و چه چیزی بهترین از این که خداوند بخشنده به هر طریقی می‌خواهد ما را مشمول رحمت خویش قرار دهد.

منتظری با بیان اینکه این ماه فرصت مناسبی برای خانه تکانی دل و جان است، گفت: انسان همان‌گونه که در ایام آغاز سال نو اقدام به خانه تکانی می‌کند تا گرد و غبار را از خانه‌اش بتکاند باید ماه رمضان را فرصتی بداند که گرد و غبار را از روح و جان خود بزداید و با رفع کدورت‌ها و ناراحتی‌ها جان و روح خود را تمیز و پاکیزه و معطر کند.

وی در ادامه از زحمات تمامی همکاران در دادستانی کل و دادسرا‌های سراسر کشور تقدیر کرد و گفت: این جلسه فرصت خوبی است تا از تلاش‌ها و زحمات و خدمات تمامی همکاران خود که در سال گذشته با اینکه ایام سختی پیش روی آنان بود تشکر کنم. از همه همکاران قضائی و اداری در حوزه ستادی و در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکر می‌کنم و قدردان زحمات دادستان‌های محترم هستم که در سال گذشته توانستند با کمک دستگاه‌های مسئول، امنیت مردم را تأمین و خدمت رسانی صادقانه داشته باشند.

دادستان کل کشور افزود: ضمن اینکه قدردان زحمات همه عزیزان در سراسر کشور هستیم، اما انتظار داریم این تلاش‌ها و خدمات در سال جدید بهتر و بیشتر شده و جلب رضایت خداوند و مردم سرلوحه وظایف ما باشد. باید از همین ابتدا تلاش کنیم که نقاط قوت خود را شناسایی کرده و آن‌ها را تقویت کنیم. همچنین لازم است نقاط ضعف و عیوب خود را شناخته و در جهت رفع نواقص و ضعف‌ها بیش از گذشته تلاش کنیم.

منتظری خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که در همین ابتدای سال باید مورد توجه جدی همه همکاران ما قرار گیرد ارتقا خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع است. ان‌شاءلله که تکریم ارباب رجوع و حفظ شأن و کرامت مراجعه کنندگان به نحو مطلوبی رعایت گردد و بهترین تکریم مردم انجام کار و وظیفه در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید این فرصت خدمت به مردم را قدر بدانیم گفت: این پست‌ها و مناصب و این میز و شغل امانت خداوند است که به طور موقت در اختیار ما است و باید قدر این نعمت و فرصت را بدانیم و با خدمت رسانی مخلصانه رضایت الهی را فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: ان‌شالله که در سال جاری با برنامه ریزی و تلاش جهادگونه و تبعیت محض از مقام عظمات ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بتوانیم در انجام تکالیف خود موفق بوده و سالی پر از موفقیت و سرافرازی پیش رو داشته باشیم.

برچسب‌ها