کد خبر 165803
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ نیجرمطرح کرد؛

باید واقعیت اسلام را به جهان معرفی کنیم

باید واقعیت اسلام را به جهان معرفی کنیم

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: باید بتوانیم اسلام را همانطور که واقعیت آن است به جهان معرفی کنیم و در همین راستا ما آماده‌ایم که با تشکیل کنفرانس‌های علمی مشترک به بررسی این موضوع بپردازیم.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ صبح امروز سه شنبه پانزدهم فروردین ماه حجت الاسلام ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با محمد حمید وزیر فرهنگ گردشگری و صنایع دستی نیجر در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام ایمانی پور در این دیدار ضمن خیر مقدم به وزیر فرهنگ نیجر بابت حضور در ایران بابت شرکت در نمایشگاه قرآن ابراز امیدواری کرد که وزیر محترم به بهانه‌های مختلف ارتباطات فرهنگی سفر‌های بیشتری را به ایران داشته باشند.

وی در ادامه به معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداخت و گفت: این سازمان مجری توافقنامه‌ های فرهنگی میان ایران و دیگر کشورها می‌باشد. وی ادامه داد این سازمان دارای 60 نمایندگی در خارج از کشور می‌باشد و ما با کشورهای مختلفی موافقتنامه‌های فرهنگی امضا می‌کنیم که شامل حوزه‌ های گردشگری، سینمایی، هنری و دیگر زمینه‌های فرهنگی می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه شناخت دو ملت از یکدیگر کافی نیست بیان داشت:  علاقه مندیم که همکاری‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی که منجر به شناخت دو ملت از یکدیگر می‌شود ادامه دهیم.

حجت الاسلام ایمانی پور گفت: رهبر انقلاب ایران در سخنان خود که در ابتدای سال جدید شمسی ایراد فرمودند، تاکید داشتند که ما باید همکاری با کشور های اسلامی  را توسعه دهیم. در همین راستا ما آماده‌ایم زمینه‌های همکاری را با حضور شما فراهم کنیم در همین خصوص ما علاقه‌مندیم به مسئله آموزش زبان فارسی در نیجر بپردازیم. به صورت طبیعی یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت ملت‌ها از یکدیگر از طریق زبان می‌باشد برای همین فکر می‌کنیم اگر بتوانیم از طریق پذیرش دانشجویان مستعد برای آموزش زبان فارسی اقدام کنیم در این زمینه قدم موثری را برداشتیم.

وی همچنین ادامه داد: ما می‌توانیم در دیگر زمینه‌های علمی دانشگاهی از جمله فنی و پزشکی نیز پذیرش دانشجو داشته باشیم. یکی دیگر از زمینه‌های همکاری زمینه کتابخانه‌ها می‌باشد که ما می‌توانیم در صورت تمایل به مرمت نسخه‌های خطی و یا تهیه میکروفیلم و دیجیتالی کردن کتاب‌های خطی با هم همکاری داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور گفت: از دیگر زمینه‌های همکاری فرهنگی می‌توان به تبادل هیئت‌ های رسانه‌ ای و تهیه مستند پرداخت که این مستند‌ها می‌تواند در شناخت دو ملت از یکدیگر نقش مهمی را داشته باشد. وی  اشاره کرد ما آماده‌ ایم سندی را برای تفاهم‌ نامه در زمینه‌ های فرهنگی با هم امضا کنیم.

محمد حمید وزیر فرهنگ گردشگری و صنایع دستی نیجر در این دیدار ضمن تشکر به خاطر مهمان نوازی به صورت گرفته از ایشان ضمن بیان اینکه ما با سفیر ایران در کشور نیجر آشنایی خوبی داریم گفت: ما می‌ توانیم در زمینه‌های مختلف سینمایی، موسیقی و فرهنگی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وی توضیح داد: ما 54 خانه فرهنگی در نیجریه داریم که توسط دولت اداره می‌شود و در کل کشور گسترده شده است که این خانه‌های فرهنگی می‌توانند با نهادهای فرهنگی ایران ارتباط برقرار کنند.

وزیر فرهنگ گردشگری و صنایع دستی نیجر بیان داشت: 90 درصد جمعیت کشور نیجر را مسلمانان تشکیل می‌دهند و ما کتاب‌های خطی فراوان و همچنین قرآن خطی در نیجر داریم و اشیا قدیمی بسیاری که مربوط به تاریخ جامعهٔ نیجر می‌باشد.

وی گفت: کتاب‌های خطی و دیجیتالی کردن آن‌ها می‌ تواند زمینه همکاری خوبی بین ما و شما باشد.

در ادامه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان داشت: کشورهای اسلامی نیاز است که همکاری بیشتری با هم داشته باشند و در حال حاضر جهان در حال تغییر است و اسلام نقش مهمی در این تغییر خواهد داشت و ما معتقدیم شکل گیری تمدن جدید اسلامی خیلی دور نیست.

ایمانی پور گفت: امروز موضوع اسلام‌ هراسی رایج شده که نشان دهنده اهمیت اسلام است و این وظیفه کشورهای اسلامی را سنگین می‌کند. ما باید بتوانیم اسلام را همانطور که واقعیت آن است به جهان معرفی کنیم و در همین راستا ما آماده‌ایم که با تشکیل کنفرانس‌های علمی مشترک به بررسی این موضوع بپردازیم.

در پایان حجت الاسلام ایمانی پور ابراز امیدواری کرد همکاری‌های فرهنگی دو کشور از طریق تفاهم نامه ارتقاء یابد.

برچسب‌ها