کد خبر 165793
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

93 هزار نفر در محیط کار واقعی مهارت دیدند

93 هزار نفر در محیط کار واقعی مهارت دیدند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش 93 هزار و 725 نفر در محیط کار واقعی در 11 ماه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «غلامحسین حسینی نیا» اظهار داشت: این تعداد نفر در 34 هزار و 559 واحد پذیرنده، آموزش‌ها را فرا گرفتند.

وی افزود: آموزش در محیط کار واقعی 53 درصد در پادگان، 37 درصد در بنگاه های اقتصادی و 10 درصد در زندان اجرا شد؛ که از این تعداد 12 درصد را زنان و 88 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد: براساس هرم سنی 43 درصد شرکت کنندگان در گروه کارجویان جوان از 21 تا 30 سال و در مقطع تحصیلی دیپلم هستند.

وی با اشاره به اینکه آموزش های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است گفت: عملکرد طرح در خوشه های آموزشی به ترتیب 45 درصد در صنعت، 39 درصد در خدمات، 7 درصد در کشاورزی و 9 درصد فرهنگ هنر است همچنین آمار و عملکرد امسال نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد رشد داشته است.

حسینی نیا با بیان اینکه یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه ای آموزش در محیط کار واقعی است گفت: بر این اساس آن دانش، مهارت و شایستگی های مورد نیاز از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

وی ابراز داشت: آشنایی با محیط کسب وکار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی؛ حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی؛ کمک به بنگاههای فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند؛ کاهش هزینه‌های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت؛ استفاده از ظرفیت و توان آموزش عملی بنگاههای اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: از سال 1396 تا 1401 بیش از 340 هزار نفر از خدمات آموزشی در چارچوب طرح مذکور برخوردار شده‌اند. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به لحاظ ماموریت، ساختار و اهداف بیشترین تطابق را با مفاد طرح مذکور داشته و مسئولیت اصلی اجرای این طرح را در سال‌های اخیر به عهده داشته و سایر دستگاه‌ها نظیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی، همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته‌اند.

برچسب‌ها