کد خبر 165792
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

تحکیم روابط با کشورهای اسلامی و آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است


 تحکیم روابط با کشورهای اسلامی و آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با وزیر امور دینی موریتانی گفت: برقراری و تحکیم روابط و همکاری با کشورهای اسلامی و آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ اعمر طالب‌، وزیر امور دینی موریتانی، پیش از ظهر امروز (15 فروردین‌ماه) ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در آغاز سخنان خود، با معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور گفت: این سازمان با راه‌اندازی نمایندگی‌های فرهنگی در 60 کشور جهان، مخاطبان خود را در قالب فعالیت‏‌های متنوع و گوناگون با گوشه‌هایی از تمدن کهن هفت هزار ساله این مرز و بوم و دستاوردهای انقلاب و چهره رحمانی اسلام آشنا می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجرای موافقت‌نامه‌های فرهنگی بین ایران و سایر کشورها را از وظیفه اصلی این سازمان برشمرد و گفت: ما از هیچ کوششی برای کمک و تقویت پیوندهای فرهنگی دریغ نخواهیم کرد و علاقه‌مندیم هر چه زودتر موافقت‌نامه فرهنگی با موریتانی امضا کنیم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه همکاری با کشورهای اسلامی و آفریقایی گفت: برقراری و تحکیم روابط و همکاری با کشورهای اسلامی و آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور بر لزوم ارتقای وحدت میان مسلمانان تأکید کرد و افزود: اعتقاد داریم که جهان در دوره تحولی خاص قرار گرفته است و حتما در آینده جهان، اسلام و مسلمانان نقش مهمی خواهند داشت. امروز مسلمانان اشتراکات بسیاری دارند که می‌تواند یک قدرت عظیم و تمدنی دینی در عالم پدید آورد.

وی اظهار امیدواری کرد جهان اسلام با ایجاد وحدت بین ملت‌های خود زودتر به امت اسلامی برسد و منجر به تمدن نوین اسلامی شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: موریتانی ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارد و توسعه روابط در زمینه‌های فرهنگی بین دو کشور مهم و راهبردی خواهد بود.

وی در عین حال، مرمت کتاب‌های تاریخی، تهیه میکروفیلم از آنان و دیجیتال کردن کتاب‌ها، تبادل هیأت‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای، آموزش زبان فارسی در موریتانی، تبادل دانشجو، برگزاری هفته‌های فیلم‌ ایران در موریتانی و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری را از موارد مناسب برای همکاری بین دو کشور دانست.

روابط ایران و موریتانی ناگسستنی است

وزیر امور دینی موریتانی با ابراز خرسندی از سفر به ایران اذعان کرد: پیش از اینکه به ایران سفر کنم، در مورد اخلاق و مهمان نوازی خوب ایرانیان شنیده بودم و امروز دریافتم که در دنیا سرآمد بوده و هستند.

وی ادامه داد: روابط ایران و موریتانی حقیقی و ناگسستنی است و به خوبی می‌دانیم که این روابط ناشی از همکاری‌های تنگاتنگ دینی است.

اعمر طالب‌ از امضای موافقت‌نامه فرهنگی با ایران استقبال کرد و گفت: زمینه‌های بسیاری به خصوص در موضوعات دینی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد و همکاری با ایران برای ما بسیار مهم است.

وزیر امور دینی موریتانی در پایان سخنان خود، از رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای سفر به کشور موریتانی و تداوم رایزنی‌ها دعوت به عمل آورد

برچسب‌ها