کد خبر 165763
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

پروازهای خارجی "آتا" علیرغم تعلیق در حال انجام است

پروازهای خارجی "آتا" علیرغم تعلیق در حال انجام است

در حالی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق پروازهای خارجی هواپیمایی آتا از 15 فروردین به‌دلیل عدم رعایت نظم پروازی خبر داده بود که این شرکت امروز 2 پرواز خارجی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ پیشتر حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری 24 ساعت پس از مکاتبه رئیس سازمان هواپیمایی با مدیرعامل آتا در شبکه‌های اجتماعی نوشت:‌ «به دلیل تاخیرات طولانی مدت، بی نظمی در انجام پروازها و دریافت شکایت‌های گسترده مردمی مبنی بر عدم رعایت حقوق مسافران، از تاریخ 15 فروردین همه پروازهای بین‌المللی شرکت آتا تعلیق شد. برقراری مجدد این پروازها منوط به ایجاد نظم در برنامه های پروازی و کسب رضایت مسافرین است.»

یک روز پیش از اطلاع‌رسانی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی، رئیس سازمان هواپیمایی در نامه‌ای بدون پیوست و با تاکید بر «اقدام سریع-حائز اهمیت» خطاب به مدیرعامل هواپیمایی آتا از تعلیق تمام پروازهای خارجی این شرکت به دلیل عدم رعایت نظم پروازی خبر داد.

نامه محمدی‌بخش به شرح زیر است؛

«با عنایت به عملکرد نامطلوب آن شرکت هواپیمایی در انجام پروازهای مطابق برنامه پروازی، رسیدگی به امور مسافرین در پروازهای تاخیری و ابطالی ، عدم اطلاع‌رسانی موثر و به‌موقع مسافرین، اختلال در نظم فرودگاهها، بروز اعتراضات مسافرین و اهتمام جدی در رفع نواقص، بدین وسیله به استناد بند (ب) ماده 5 قانون هواپیمایی کشوری و در جهت ساماندهی وضعیت موجود و انطباق قابلیت‌های موجود در آن شرکت هواپیمایی با تعهدات ایجاد شده، کلیه پروازهای بین‌المللی آن شرکت از تاریخ 1402/01/15 به مدت یکماه به تعلیق در می‌آید.

لازم به ذکر است ازسرگیری پروازهای بین‌المللی آن شرکت هواپیمایی یا عدم تعلیق برخی از مسیرهای داخلی علاوه بر مسیرهای بین‌المللی در یک ماه آینده منوط به اصلاح روش‌ها و بهبود عملکرد آن شرکت هواپیمایی در برنامه‌ریزی پروازها و رعایت کلیه امور مربوطه در حفظ مصالح عمومی و رضایتمندی مسافرین خواهد بود.»

به گزارش تسنیم، با توجه به نامه‌نگاری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، بایستی از امروز 15 فروردین 1402 پروازهای هواپیمایی خارجی آتا لغو می‌شد. اما بررسی پروازهای خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) حاکی از آن است که در روز شروع تعلیق پروازهای آتا، پرواز این شرکت صبح امروز به مقصد شهر نجف انجام شده است.

پرواز بعدی این شرکت با شماره 136619 به مقصد استانبول قرار است ساعت 12 ظهر امروز انجام شود.

مشخص نیست با وجود اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در تعلیق یکماهه پروازهای خارجی هواپیمایی آتا یعنی تا 15 اردیبهشت 1402، چگونه برنامه پروازی این شرکت در روز شروع تعلیق، برقرار است.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با تعلیق پروازهای خارجی آتا به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: پروازهای خارجی هواپیمایی آتا فعلا تا یکماه تعلیق است و تا زمانیکه این شرکت نظم را به پروازهای خود برنگرداند،‌ تعلیق ادامه دارد.

وی با یادآوری این‌که مابقی پروازهای آتا برقرار است، گفت:‌ هواپیمایی آتا سعی کرده تا پروازهای منظم را انجام دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان هواپیمایی کشوری بر روند تعلیق پروازهای خارجی آتا نظارت دارد، گفت: با نظارت‌های صورت گرفته توسط سازمان هواپیمایی،‌پروازهای خارجی این شرکت تعلیق شده است.

برچسب‌ها