کد خبر 165755
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

تاخیر پرداخت حقوق فرهنگیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ؛

تنگ نظری و سوءمدیریت باعث تلخی کام معلمان شد

تنگ نظری و سوءمدیریت باعث تلخی کام معلمان شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست صحن علنی امروزه سه شنبه 1402/1/15 فرهنگیان از اجرای ناصحیح رتبه بندی ناراضی بودند. لذا قانون رتبه بندی مبتنی بر سند بنیادین مصوب و ابلاغ شده می بایست شیرین اجرا شود که با تنگ نظری و خلاف نظر رئیس جمهور به کام معلمان تلخ شد، که به دلیل سوء مدیریت‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ در نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه 1402/1/15 محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در بررسی علل تاخیر پرداخت حقوق معلمان گفت: در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مجبوریم که به جای پرداختن به امور مهم اقتصادی و فرهنگی کشور و معیشت و مهار تورم افسارگسیخته، به علل تاخیر حقوق فرهنگیان که حق طبیعی هر کارمند است، بپردازیم. لذا با توجه به استعفای وزیر محترم آموزش و پرورش لازم بود سرپرست این وزارتخانه که در جریان مشکلات پیش آمده اخیر است، حضور داشته باشد. که عدم حضور و اجازه ورود وی نیز جای سوال دارد.

وی افزود: عدم حضور آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز و همچنین جلسه دیروز متوجه استعفای ایشان شده‌ایم که این حرکت خوبی در حکمرانی کشور است که مسئول محترمی وقتی عملکردش زیر سوال می رود این ضعف را پذیرفته و استعفا می دهد.

وحیدی اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند تمام سعادت‌ها از مدرسه است و کلید آن در دست معلم است. رهبر معظم انقلاب نیز در سند ابلاغی خود یادآور شدند که آموزش و پرورش، بزرگترین نهاد و مولد سرمایه اجتماعی است و هزینه کردن برای معلم و آموزش و پرورش سرمایه گذاری است، لذا تاکید کردند؛ مسئولان برای این موضوع هزینه کنند، تنگ نظری 10 ساله وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه ها و حوادث تلخ در سال 1401، هزینه برای جنگ ترکیبی و بروز بی عفتی ها، امروز شاهدیم کار ایجابی و فرهنگی می بایست در مدرسه انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون رتبه بندی مبتنی بر سند بنیادین مصوب و ابلاغ شده می بایست شیرین اجرا شود اما با تنگ نظری و خلاف نظر رئیس جمهور به کام معلمان تلخ شد و به اعتماد عمومی فرهنگیان آسیب وارد کرد که به دلیل سوء مدیریت‌ها بوده است.

منصور شکرالهی عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رتبه بندی و امتیازدهی به معلمان که به درستی انجام نشده است، گفت: در خصوص این موضوع مهم دولت باید به صورت یکپارچه پاسخگو باشد و فقط یک بخش از دولت را مقصر ندانیم.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع مولد‌سازی دارایی‌های آموزش و پرورش گفت: این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، از استاندار کرمان به خاطر دقت و بررسی مشکلات فرهنگیان در این استان نیز کمال تشکر را دارم.

شکرالهی تصریح کرد: معلمان در اسفندماه سال 1401 در آغاز سال جدید بابت عدم پرداخت حقوقشان با مشکلات عدیده‌ای معیشتی روبرو شدند و همچنین از اجرای ناصحیح رتبه بندی ناراضی بودند که امروز سه شنبه 1402/1/15 در صحن علنی مجلس از این قشر عظیم عذر خواهی می کنیم.

برچسب‌ها