کد خبر 165747
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

حذف اپلیکیشن ایرانی از گوگل پلی خلاف قوانین گوگل است

حذف اپلیکیشن ایرانی از گوگل پلی خلاف قوانین گوگل است

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه حذف روبیکا از گوگل‌پلی بر خلاف قوانین است، از استفاده ماهانه 35 میلیون کاربر از روبیکا خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ 6 آبان، کاربران اندرویدی که قصد نصب اپلیکیشن روبیکا را در سرویس‌های مختلفی مانند گوگل‌پلی یا دیگر سرویس‌ها داشتند پیام هشداری از سوی Play Protect گوگل دریافت کردند. گوگل Play Protect سرویسی برای مؤلفه‌های امنیتی آن‌لاین و آف‌لاین Google است که مطمئن می‌شود برنامه‌های تلفن شما (بدون توجه به جایی که آنها را دان‌لود کرده‌اید) ایمن باشند. گوگل پلی با این ادعا این برنامه را از سرویس خود حذف کرد.

دریافت روبیکا از گوگل‌پلی غیرممکن شد/ نگرانی از اقبال گسترده به روبیکا با 35میلیون کاربر فعال؟

در همین راستا «ابوالحسن فیروزآبادی»، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، در واکنش به حذف روبیکا توسط گوگل‌پلی با انتقاد از این اقدام، اظهار داشت: «ایران جزء کشورهای توسعه یافته در زمینه اپلیکیشن‌ها در حوزه‌های اقتصادی، دیجیتال و هتلینگ محسوب می شود. حذف دو اپلیکیشن ایرانی در اندروید توسط گوگل‌پلی در حالی است که در ماه 35 میلیون کاربر از آن استفاده می کنند و این گونه اقدامات برخلاف قوانین گوگل است.»

️رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به دلیل حذف روبیکا توسط گوگل گفت: «اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در ابتدای نصب  از مخاطب برای دسترسی به گالری اجازه می‌گیرند و در همین خصوص گوگل تعمدا ایراد گرفته است.»

وی در انتها سخنان خود افزود: «به طور کلی اپلیکیشن هایی که بیش از یک میلیون کاربر داشته باشند، مورد ارزیابی امنیتی قرار می گیرند و میزان دسترسی ها بررسی  می شوند.»

برچسب‌ها