کد خبر 165743
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

نمایش آیینی زندگی نامه امام سجاد (ع) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم روی صحنه می‌رود

نمایش آیینی زندگی نامه امام سجاد (ع) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم روی صحنه می‌رود

مجموعه نمایش های آیینی زندگی نامه امام سجاد (ع) به نویسندگی و کارگردانی سید مصطفی موتورچی در بخش ترویج صحیفه سجادیه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به روی صحنه می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حجت الاسلام مرتضی وافی مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه گفت: شش متن نمایشی به قلم سید مصطفی موتورچی در نمایشگاه مرتبط با زندگانی امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه در روزهای نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، رونمایی می‌شود که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، سه نمایش در روزهای 17 و 18 و 19 فرودین ماه مطابق با 15 ، 16 و 17 ماه رمضان همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بخش ترویج صحیفه سجادیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به روی صحنه خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) در طول حیات خویش، با بیش از 11 خلیفه اموی هم عصر بوده و بیش از 70 جنگ در طول حیات ایشان میان گروه های مختلف اسلامی واقع شده است، گفت : حوادثی مانند قیام توابین، قیام مختار، حمله به مکه و آتش گرفتن کعبه، فاجعه مدینه و قیام حره، تنها بخشی از وقایع زندگی امام سجاد (ع) است که مجموعه این حوادث می‌تواند ظرفیت های مناسبی برای نگارش متن های نمایشی باشد، علاوه بر این حوادث، نکات و موضوعات مرتبط با چگونگی معرفی صحیفه سجادیه، نحوه نگارش و حفاظت از آن، همچنین موضوعات متنوع مطرح شده در صحیفه سجادیه مانند موضوعات مرتبط با تربیت فرزند یا نحوه رفتار با پدر و مادر نیز از موضوعاتی است که می تواند در قالب طرح های مختلف نمایشی به عموم ارائه شود.

وافی گفت: در رمضان سال گذشته، بیش از 30 برنامه تلویزیونی در قالب نمایش رئال، براساس معارف صحیفه سجادیه در شبکه جام جم تولید و پخش شد که مورد تقدیر بنیاد بین المللی صحیفه قرار گرفت، همچنین در نمایشگاه امسال نیز، از برخی گروه های فعال در زمینه تولید و ارائه متون نمایشی از زندگی امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه، در بخش ترویج صحیفه سجادیه تقدیر خواهد شد.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 12 تا 26 فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت 17 تا 24 خواهد بود.

برچسب‌ها