کد خبر 165742
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

نماینده اردنی: توافق با ایران یک وظیفه ملی است

نماینده اردنی: توافق با ایران یک وظیفه ملی است

یک نماینده اردنی با استقبال از توافق تهران و ریاض گفت که درحال حاضر توافق کشورش با ایران یک وظیفه ملی است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ به نقل از رای الیوم، ممدوح العبادی، نماینده پارلمان اردن در اظهارتی گفت که توافق ایران و عربستان یک اتفاق مثبت و مهم است و تمام مردم اردن از آن استقبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه یک انقلاب اجتماعی مهم در عربستان در حال رخ دادن است و ایران دارای یک تمدن تاریخی است و مساله توافق این دو کشور بسیار خوب است تاکید کرد که عادی سازی روابط اردن با ایران در حال حاضر یک وظیفه ملی است.

این نماینده اردنی گفت که حمایت از توافق کشورش با ایران تنها در راستای منافع اقتصادی نیست بلکه به منظور حفظ معادله در مقابله حتمی با کابینه راست گرای رژیم صهیونیستی است.

العبادی خاطرنشان کرد که درگیری و اختلافات میان شیعه و اهل تسنن یک فتنه و دروغ است و انرژی هسته ای ایران به سود امت اسلامی در مقابله با دشمن هسته است و با توافق و حسن نیست می توان اختلافات سیاسی و امنیتی اردن با ایران را حل کرد.

وی همچنین گفت که امیدوارم ایران، عربستان و مصر هسته ای شوند زیرا اسرائیل از 60 سال پیش هسته ای شده است و به قوانین بین‌المللی پایبند نیست.

پیش از این نیز محمد ابو رمان، وزیر پیشین فرهنگ و جوانان اردن گفت که بازگشت روابط ایران و اردن اکنون به یک ضرورت در دیپلماسی اردن تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ضروری است که اردن در تغییرات منطقه ای و روابط و ائتلاف ها و دوستی های خود بازنگری کند.

این وزیر اسبق اردنی با اشاره به بازگشت روابط ایران و عربستان گفت که «به نظر من تمام موانع پیش روی بازگشت روابط ایران و اردن برداشته شده است».

برچسب‌ها