کد خبر 165725
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

دعای روز سیزدهم ماه رمضان

دعای روز سیزدهم ماه رمضان

در پیام روز سیزدهم ماه مبارک رمضان به انسان با تقوا اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ رمضان نام یکى از ماه‏‌هاى قمرى و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است و یکى از چهار ماهى است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است؛ مگر اینکه جنبه دفاع داشته باشد. در این ماه کتاب‏ هاى آسمانى قرآن‏ کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.

پیامبر اکرم (ص) درباره ماه رمضان فرمودند: «شَهرُ رَمَضانَ شَهرُ اللّه عَز َّوَ جَلَّ وَ هُوَ شَهرٌ يُضاعِفُ اللّه‏ فيهِ الحَسَناتِ وَ يَمحو فيهِ السَّيِّئاتِ وَ هُوَ شَهرُ البَرَكَةِ؛ ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‌‏افزايد و گناهان را پاك می‌كند و آن ماه بركت است».

منبع: (بحار الانوار(ط-بیروت) ج93 ، ص340 - فضایل الاشهر الثلاثه ص95 )

در این ماه برای هر روز آن ادعیه روزانه ذکر شده است که می توانید به همراه تفسیر آن در ذیل مشاهده کنید.

دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ علی کائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقی وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین.

خدایا، مرا در این ماه از آلودگی ها و ناپاکی ها پاکیزه ام کن و بر شدنی های مورد تقدیرت شکیبایم گردان و به پرهیزگاری و هم نشینی با نیکان توفیقم ده، به یاری ات ای روشنی چشم مستمندان.

پیام روز سیزدهم: تقوا

تقوا چیست؟

از امام صادق (ع) در مورد تفسیر تقوی سؤال شد، حضرت فرمود: «ان لا یفقدک الله حیث امرک و لا یراک حیث نهاک؛ تقوا آن است که خداوند تو را در جایی که امر فرموده غایب و در جایی که نهی فرموده حاضر نبیند.»

آثار و نتایج تقوا

1 - نزول رحمت: خداوند می فرمایند: «و لو ان اهل القری آمنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء والارض »؛ «چنان که مردم آبادی ها همه ایمان و تقوا داشتند، درهای رحمت آسمان و زمین را برای آن ها می گشودیم.»

2 - خیر دنیا و آخرت: حضرت محمد (ص) فرمودند: «من رزق التقی رزق خیر الدنیا والاخرة؛ هر کس را تقوا روزی شود خیر دنیا و آخرت نصیبش شده است.»

3 - کرامت:خداوند می‌فرماید: «ان اکرمکم عندالله اتقیکم »؛ «گرامی ترین شما نزد خدا با تقواترین شماست.»

4 - داروی امراض روحی: امام علی (ع) فرمودند: «ان تقوی الله دواء قلوبکم ؛ تقوا دوای دردهای روحی شماست.»

5 - قبولی اعمال:خداوند می فرمایند: «انما یتقبل الله من المتقین »؛ «خداوند اعمال را از متقین می پذیرد.»

6 - عزت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «من اراد ان یکون اعز الناس فلیتق الله؛ هر کس می خواهد عزیزترین مردم باشد، تقوا پیشه کند.»

برچسب‌ها