کد خبر 165640
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

رویکرد جدید دولت سیزدهم اعتماد به جوانان است

رویکرد جدید دولت سیزدهم اعتماد به جوانان است

شهبازی با بیان اینکه دولت سیزدهم با اعتماد به نیروی‌های جوان در بخش مدیریتی رویکرد جدیدی را به وجود آورده است، گفت: نیروی جوانی که سمتی در وزارتخانه‌ای بر عهده می‌گیرد، باید از سابقه کار اجرایی برخوردار باشد.

علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به این موضوع که تحقق رشد 8 درصدی در حوزه اقتصادی و رسیدن به آن در سال 1402 نیازمند افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری است، گفت: لایحه بودجه در راستای کسری‌های مستقیم و غیر مستقیم، برای عدم افزایش پایه پولی و درآمدهایی که دولت نمی‌تواند پیش‌بینی کند، هزینه‌ها را واقعی دیده است، لذا بودجه مدنظر دولت اگر با بهبود شرایط اقتصادی لحاظ شود، چشم‌انداز مثبتی را به وجود خواهد آورد که رشد 8 درصدی را محقق می‌کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در برخی از وزارتخانه‌ها ضعف مدیریتی موجود، سبب ضعف در چرخه اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: دولت سیزدهم با اعتماد کردن به نیروی‌های جوان در بخش مدیریتی رویکرد جدیدی را به وجود آورده است؛ اما نیروی جوانی که سمتی در وزارتخانه‌ای را به عهده می‌گیرد، باید از سابقه کار اجرایی برخوردار باشد؛ چرا که در سطح مدیریتی کشور نمی‌توان آزمون و خطا داشت.

شهبازی با بیان اینکه باید مدیریت در سطح کشور را سامان داد، گفت: کشور نیاز به مدیران جوانی دارد که آزمون‌ها را گذرانده و احساس مسئولیت بیشتری کنند. همچنین با استفاده از تجربیات مدیران قبلی باعث پیبشرفت در حوزه مدیریتی خود شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمی‌توان ارتباط موجود بین افراد را در برخی از حوزه‌ها نادیده گرفت، گفت: مجلس شورای اسلامی وظیفه قانونی نسبت به استیضاح و تفحص دارد، در واقع اگر دچار خطا یا واسطه‌گری نشویم، می‌توان با اخطار و استیضاح مدیران یا وزرایی که دچار ضعف مدیریتی هستند، آنها را به چالش کشید.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس باید برای بهبود شرایط موجود در کنار یکدیگر قدم برداشته تا بدون توجه به دست‌های پشت پرده در استیضاح، رد وزیر و یا مسئولی که در حوزه کاری خود دچار ضعف است، بی‌باک عمل کند، همچنین به رئیس جمهور توصیه می‌کنیم که بیشتر عملگرا باشد و واقعیت‌های موجود را، برای برطرف کردن مشکلات ببیند.

برچسب‌ها