کد خبر 165631
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

در گفتگوی رسول باختر با "حیات" مطرح شد:

بررسی ماجرای حذف از آسیا، کسر امتیاز و سقوط آبی‌ها/ آیا مدیران باشگاه استقلال دادگاهی می‌شوند؟

بررسی ماجرای حذف از آسیا، کسر امتیاز و سقوط آبی‌ها/ آیا مدیران باشگاه استقلال دادگاهی می‌شوند؟

کارشناس حقوق ورزشی در خصوص وضعیت این روزهای باشگاه استقلال و ماجرای حذف این تیم از رقابت های آسیایی و همچنین خطر کسر امتیاز و سقوط این باشگاه صحبت کرد.

رسول باختر در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت استقلال و صحبت‌هایی که از حذف این تیم از رقابت‌های آسیایی به دلیل بدهی به استراماچونی مطرح شده اظهار داشت: استقلال تا 31 مارس یعنی 11 فروردین فرصت داشت اسناد مالی خودش را ارائه دهد و مشخص کند هیچ بدهی به هیچ شخصی ندارد. با توجه به اینکه استراماچونی علیه این باشگاه پرونده ای در فیفا باز کرده است و در سامانه فیفا هم این مطلب درج شده و بدهی استراماچونی در آن وجود دارد، باشگاه استقلال باید مدرکی ارائه دهد مبنی بر اینکه یا با استراماچونی تسویه حساب کرده و یا با او به توافق رسیده است و اگر این مدرک بارگزاری شده باشد مدارک در این قسمت تکمیل است ولی اگر چنین سندی بارگزاری نشده باشد باید استقلال را از آسیا حذف شده بدانیم. هرچند تکلیف حذف شدن یا نشدن تیم‌ها هنوز گرفته نشده و طی 2 ماه آینده این موضوع بررسی و اعلام خواهد شد ولی وقتی خود باشگاه می‌داند چنین سندی را ارائه نداده است باید خودش را حذف شده بداند.

وی در مورد صحبت‌هایی که از کسر امتیاز از استقلال مطرح شده است هم گفت: علاوه بر بحث مجوز حرفه‌ای، باشگاه استقلال درگیر یک پرونده انضباطی است که از سوی استراماچونی علیه این باشگاه طرح شده و طی آن استقلال با توجه به عدم پرداختی نتوانست دفاع بکند و در آن پرونده محکوم شد. فیفا در این پرونده ها فرصت 30 روزه‌ای برای پرداخت می‌دهد و اگر طی آن مدت پرداخت نشود پنجره بسته خواهد شد و تا روزی که پرداخت و تسویه حساب و توافق کامل انجام نشود پنجره بسته خواهد ماند و بلافاصله بعد از پرداخت پنجره باز خواهد شد. اگر پنجره استقلال به دلیل دیگری بسته باشد چون دیگر نمی‌توانند جریمه بسته شدن پنجره را لحاظ کنند آنجا ممکن است خطر کسر امتیاز استقلال را تهدید کند ولی اگر در آن زمان بسته نباشد فقط پنجره بسته می‌شود و کسر امتیازی در میان نخواهد بود.

این کارشناس حقوق ورزشی در رابطه با اینکه عدم پرداخت طلب استراماچونی در آینده چه تبعاتی برای باشگاه استقلال دارد هم توضیح داد: اولین مشکلی که برای باشگاه استقلال به وجود می آید پس از گذشت فرصت 30 روزه بسته شدن پنجره خواهد بود و بعد از آن اگر شخص دیگری علیه استقلال طرح دعوا کند ممکن است استقلال با بسته شدن پنجره روبرو شود و اگر سه پنجره متوالی استقلال بسته بماند آنجا هم ممکن است کمیته انضباطی کسر امتیاز و حتی سقوط مورد بررسی قرار می‌گیرد.

باختر در پایان در واکنش به صحبت‌های رئیس سازمان خصوصی سازی مبنی بر اینکه مدیران باشگاه استقلال باید دادگاهی شوند، توضیح داد: ابتدا ما در قوانین داخلی خودمان بخشی مربوط به مسئولیت مدیران داریم که مدیران نسبت به اتفاقات مجموعه‌ در زمان فعالیتشان مسئولیت داشته باشند و اگر حیف و میلی انجام شده باشد علیهشان طرح دعوی می‌شود و اگر نسبت به آن اگر نتوانند از خودشان و عملکردشان دفاع کنند و ثابت کنند که مشکل به وجود آمده در زمان آنها غیر قابل پیش بینی بوده یا به هر جهت از ضعف عملکرد آنها نمی‌آید برایشان مشکل ساز خواهد شد و باید جبران خسارت کنند. از طرف دیگر الان با توجه به اینکه استقلال در فرابورس قرار دارد قوانین در خصوصش سفت و سخت تر خواهد بود و اگر مبالغی که از سوی سازمان خصوصی سازی به حسابشان واریز شده مطابق مصوبات هزینه نکرده باشند و یا شرایطی باشد که با قصور مدیران همراه بوده ممکن است با محکومیت‌هایی مواجه شوند.

برچسب‌ها