کد خبر 165578
۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

گزارش «حیات» از شکستی دیگر در کارنامه مدیر پرحاشیه؛

پایان دوران فتح الله زاده؟!

پایان دوران فتح الله زاده؟!

در صورت موافقت با جدایی مدیرعامل استقلال به نظر می‌رسد دوران او در این باشگاه و احتمالا در فوتبال ایران به پایان رسیده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته و در پی ناتوانی و ناکامی باشگاه استقلال در پرداخت بدهی استراماچونی و بستن این پرونده، در نهایت اتفاقی که همه منتظرش بودند رخ داد و علی فتح الله زاده با انتشار متنی در صفحه شخصی خودش از مدیرعاملی باشگاه کناره گیری کرد. 

اگر چه هنوز هیات مدیره باشگاه و در راس آن وزیر ورزش واکنشی به صورت رسمی مبنی بر موافقت یا مخالفت نسبت به این استعفا نداشتند ولی با توجه به شرایط موجود احتمالاً این موضوع با موافقت روبرو خواهد شد و باید کار مدیرعامل این باشگاه را در این مجموعه تمام شده بدانیم. 

فتح الله زاده پیش از این در چهار مقطع به عنوان مدیرعامل و سرپرست مدیرعاملی باشگاه مشغول به کار بود و این دوره پنجمین حضورش در رأس مجموعه محسوب می‌شد که ظاهراً آخرینش هم هست چرا که عملکرد او در این سال‌ها خصوصاً در دوره اخیر با شکست مطلق روبرو شده و دیگر بعید است با توجه به کارنامه و البته شرایط سنی او شانس دوباره‌ای برای بازگشت به این باشگاه و حتی حضور در جایگاهی دیگر در فوتبال در اختیارش قرار بگیرد. 

مدیرعامل مستعفی استقلال از مهرماه سال جاری جانشین مصطفی آجورلو شد. مدیرعامل پیشین آبی ها بعد از یک قهرمانی تیم را صدر جدول تحویل مدیر جدید داد و در طول این شش ماه نه وضعیت استقلال در جدول لیگ بهتر از قبل شده و نه باری از روی دوش مشکلات مالی استقلال برداشته شده است. 

سوای پرونده بدهی استراماچونی که رقم قابل توجهی بود، استقلال مشکلات مالی دیگری از جمله بدهی به پادوانی، بدهی به گابریل پین و اخیرا بدهی به دیاباته را هم داشت که این آخری با ثبت رسمی شکایت تبدیل به دردسر جدیدی برای آبی ها شده است و هیچکدام از این پرونده‌ها در دوره مدیریت مدیرعامل باشگاه به سرانجام نرسید. 

از سوی دیگر هزینه‌های جاری باشگاه هم تامین نشد تا بازیکنان این تیم بابت مطالبات چند بار معوق شده شان و پس از بارها اعتراض به شکل های مختلف در نهایت دست به اعتصاب بزنند و تمرینات تیم را به تعطیلی بکشانند. 

ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال هم که در دوره همکاری با فتح الله زاده چند بار با او دچار مشکل شده بود هم مدتهاست از باشگاه طلبکار است و اگرچه نسبت به این موضوع اعتراض علنی نداشته ولی این مشکل می‌تواند در آینده تبدیل به ماجرای جدیدی در این باشگاه شود. 

در حال حاضر استقلال در خطر حذف از آسیا قرار دارد و به نظر می‌رسد قهرمانی فصل گذشته این تیم که با سختی فراوان یه دست آمد با این اتفاق به کام هواداران تیم تلخ شده باشد و از سوی دیگر خطر کسر امتیاز هم در کمین است که با توجه به شرایط جدول اگر از آبی پوشان امتیازی کسر شود دیگر بعید است بتوانند به رقابت با پرسپولیس و سپاهان ادامه دهند و قهرمانی ‌‌و حتی کسب سهمیه سال آینده هم از دست آبی‌پوشان خارج خواهد شد. 

این مشکلات با رفتن مدیرعامل استقلال هم مرتفع نخواهد شد و بعید است نفر بعدی که به جای او می آید با میراثی که در باشگاه برایش به جا مانده بتواند کاری از پیش ببرد. 

این شکست بزرگ در کارنامه فتح الله زاده که به مصاحبه کردن و ورود به حواشی علاقه زیادی دارد در کنار دوره های قبلی مدیریت او که در آن هم توفیق آنچنانی نصیب آبی ها نشده بود پایان دوران این مدیر 64 ساله را در فوتبال ایران رقم زده است و دیگر بعید است وی را در سمت مهمی در فوتبال ایران ببینیم. 

برچسب‌ها