کد خبر 165452
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

گزارش «حیات» از اتفاقات مهم ورزش ایران در سالی که کذشت؛

بهمن 1401؛ جنجال ساپینتو در جنگلی به نام فوتبال ایران

بهمن 1401؛ جنجال ساپینتو در جنگلی به نام فوتبال ایران

اظهار نظر تند سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از بازی با پیکان جنجال بزرگی در فوتبال ایران ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ بهمن ماه 1401 به نسبت ماه‌های قبل و بعد خودش در ورزش و فوتبال ایران کم حاشیه‌تر بود. تیم ملی دیدار و اردو نداشت و هنوز سرمربی جدیدش را نشناخته بود و مسابقات لیگ هم در جریان بود و جلو می‌رفت. 

جنجالی‌ترین و پر سرو صدا ترین اتفاق فوتبال ایران در این ماه می‌تواند حمله تند ساپینتو به مجبتی حسینی، سرمربی تیم پیکان بعد از بازی با این تیم و البته زیر سوال بردن فوتبال ایران باشد که سرو صدای زیادی بپا کرد. 

ساپینتو در این نشست خبری گفت: «امیدوارم این لیگ جنگل تمام شود. در این جنگل حیوان‌ها وقتی عقب می‌افتند، در زمین دنبال دعوامی‌‌گردند. اینها مثل حیوان می‌مانند».

البته این صحبت‌ها از سوی مترجم وی ترجمه نشد ولی بعدها رسانه‌ها آن را ترجمه و بازنشر دادند تا درگیری ساپینتو و حسینی در جریان بازی به نشست خبری برسد و تا مدت‌ها بعد دامنه آن ادامه داشته باشد. 

چندی بعد کمیته انضباطی محرومیت سنگینی برای ساپنیتو در نظر گرفت و اعلام کرد در صورت عذرخواهی سرمربی آبی‌ها در آن تخفیف داده خواهد شد. این محرومیت 4 جلسه ای در کتاب سایر محرومیت‌های سرمربی استقلال باعث شد شایعاتی مبنی بر اخراج او از استقلال و مذاکره با سایر گزینه‌ها هم شنیده شود. ادعایی که هیچ وقت تایید نشد و در نهایت ساپینتو تا این لحظه همچنان سرمربی استقلال است. 

بهمن ماه سال قبل یک اتفاق خیلی تلخ هم داشت و آنهم فوت سه ورزشکار لژیونر ایرانی در ترکیه به دلیل زلزله و ماندن زیر آوار بود. 

مهدی سعیداوی، محمدرضا میراحمدی و حامد مسعودی سه ملی پوش فوتبال قطع عضو ایران در این زلزله پس از چند روز در دسترس نبودن در نهایت در شرایطی پیدا شدند که دیگر نفس نمی‌کشیدند و جان به جان آفرین تسلیم کردند. در بین این نفرات مهدی سعیداوی جانباز بود و دو هموطن دیگرمان هم جزو تیم فوتبال قطع عضو بودند. 

 

برچسب‌ها