کد خبر 165433
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

در گفتگوی «حیات» با کارشناس مذهبی مطرح شد؛

تهمت به اهل بیت روزه را باطل خواهد کرد/ روزه داری تمرین خودسازی است

تهمت به اهل بیت روزه را باطل خواهد کرد/ روزه داری تمرین خودسازی است

کارشناس مذهبی گفت: اگر کسی در حرف زدن به خدا، پیغمبر و اهل‌بیت تهمت بزند روزه اش باطل است.

حجت الاسلام محمد علی  فیض آبادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات گفت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان بسیار تاکید شده است، همانطور که می دانیم خوردن و آشامیدن روزه را باطل می‌کند، وقتی در گرسنگی و تشنگی به سر می‌بریم، وجود خداوند را احساس می‌کنیم و به خود اجازه باطل کردن روزه را نمی دهیم که این تمرینی برای پرهیزکاری است. 

وی افزود: فردی که در ماه رمضان تمرین کند و روزه خود را باطل نکند بعد از ماه رمضان هم مال و دارایی مردم را نخواهد خورد. همانطور که در خفا می‌توانست روزه خواری کند و چون وجود خدا را احساس کرد، گناهی مرتکب نشد. روزه داری تمرینی برای خودسازی است.

حجت الاسلام فیض آبادی گفت: از روایات ائمه معصومین (ع)، این‌گونه بر‌می‌آید که روزه‌داری، دارای مراتبی است و برای آن شرایط و مبطلاتی ذکر نموده‌اند، اما مرتبه‌ی بالاتر و باطنی روزه آن است که تمام اعضای بدن شخص روزه دار روزه باشد، یعنی بتواند چشم، گوش، زبان و سایر اعضایش را از حرام دورنگه دارد. باید توجه داشت، چنین روزه‌ای است که مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد و آثار کامل خود را به همراه خواهد داشت.

کارشناس مذهبی بیان داشت: اگر کسی در حرف زدن به خدا و پیغمبر و اهل‌بیت تهمت بزند روزه اش باطل است، وقتی کسی سخنرانی می‌کند باید مبنای همه حرف هایش قرآن یا روایات اهل بیت باشد. اگر کسی به خدا و اهل‌بیت تهمت بزند و حرف خلاف شرع بزند البته با این نیت که از اهل‌بیت و خداست باز هم روزه اش باطل است.  

برچسب‌ها