کد خبر 165419
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

معاون رئیسی: دشمن در جنگ ترکیبی نهایت استفاده را از ابزار رسانه می‌کند

معاون رئیسی: دشمن در جنگ ترکیبی نهایت استفاده را از ابزار رسانه می‌کند

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی و اقتصادی از ابزار رسانه نهایت استفاده را می‌کند، گفت: دشمنان و بدخواهان با خبرسازی‌های کاذب و تبلیغات روانی به دنبال تحت فشار قراردادن زندگی و معیشت مردم هستند و لازم است اصحاب رسانه و مسئولان همکاری خود را برای مقابله با این توطئه افزایش دهند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی و اقتصادی از ابزار رسانه نهایت استفاده را می‌کند، گفت: دشمنان و بدخواهان با خبرسازی‌های کاذب و تبلیغات روانی به دنبال تحت فشار قراردادن زندگی و معیشت مردم هستند و لازم است اصحاب رسانه و مسئولان همکاری خود را برای مقابله با این توطئه افزایش دهند.

 

«سیدمحمد حسینی» در نشست مجازی با مدیران و اصحاب رسانه سراسر کشور با موضوع «الزامات تحقق شعار سال» که با همت سازمان بسیج رسانه برگزار شد، رسانه ها را به تبیین دستاوردهای دولت و نظام و انتقاد منصفانه و سازنده فراخواند و گفت: رسالت رسانه ها تبیین و مطالبه مجموعه‌ اقدامات مؤثر برای "مهار تورم و رشد تولید" است و یکی از وظایف خطیر و اساسی رسانه ها این است که با تبیین درست مسائل و بیان واقعیت ها و اقدامات مثبت، امید را در دل مردم تقویت کنند البته برای بیان فعالیت های دولت نیاز به اغراق و بزرگ‌نمایی نیست ضمن اینکه دولت گوش شنوایی برای شنیدن و عمل به حرف حساب و انتقادات سازنده دارد و آنها را با جدیت پیگیری می کند.

معاون رئیس جمهور افزود: دشمنان به دنبال ایجاد یأس و سرخورده کردن مردم به ویژه جوانان هستند، برای مقابله با این راهبرد، ارباب رسانه در تعامل سازنده و نزدیک با دولت می‌توانند نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کنند. البته دولت با عزم و اراده جدی و بی وقفه تلاش می کند تا با جبران کمبودها و تامین نیازها روحیه امید و سرزندگی را در جامعه احیا و تقویت کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی و اقتصادی از ابزار رسانه نهایت استفاده را می برد، اظهار داشت: دشمنان و بدخواهان با خبرسازی‌های کاذب و تبلیغات روانی به دنبال ایجاد التهاب در بازار و تحت فشار قرار دادن زندگی و معیشت مردم هستند و در شرایط کنونی لازم است اصحاب رسانه و مسئولان اجرایی، سطح تعامل و همکاری های خود را برای مقابله با این توطئه دشمن هر چه بیشتر افزایش دهند.

حسینی با تاکید بر اینکه نامگذاری سال صرفا منحصر به یکسال نیست بلکه باید نامگذاری سال های گذشته را به عنوان منظومه راهبردهای رهبری برای پیشرفت کشور همچنان مدنظر داشت، افزود: در دهه گذشته حوزه اقتصاد و تولید پررنگ‌تر از دیگر عرصه ها شعار سال را به خود اختصاص داده اند که این رویکرد نشان از اهمیت کلید واژه تولید در نگاه و اندیشه رهبری برای برون رفت از مشکلات کشور است.

وی با اشاره به الزامات تحقق شعار سال اظهار داشت: اولین عامل وجود انگیزه، اعتقاد و باور به امکان تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم است و قطعاً دولت ولایی و انقلابی با اعتقاد راسخ در مسیر تحقق آن گام برخواهد داشت. آیت الله رئیسی از ابتدای سال جاری بر برنامه داشتن و اقدامات عملی وزارتخانه ها تاکید جدی کرده است و در دولت انگیزه و اهتمام لازم نسبت به این موضوع وجود دارد.

حسینی اضافه کرد: در کنار انگیزه باید اندیشه، علم و درایت کافی برای مهار تورم و ایجاد شرایط رشد تولید وجود داشته باشد و لازم است اقتصاددانان وارد صحنه شده و بر اساس اسناد بالادستی و قوانین و مقررات موجود، راهکارها و پیشنهادهای تخصصی لازم را ارائه دهند.

 

معاون رئیس جمهور توانستن و روحیه «ما می توانیم» را از دیگر لوازم تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: همانطور که تاکنون در عرصه های مختلف از جمله بخش های علمی، هوافضا و صنایع نظامی دستاوردها و پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم، بی تردید در حوزه اقتصاد هم می توانیم مشکلات را پشت سر گذاشته و اقدامات بزرگی را به سرانجام برسانیم.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امروز در دولت، مجلس و دیگر ارکان نظام این اهتمام و جدیت وجود دارد که شعار سال را به طور کامل اجرایی و عملیاتی کنند و مصمم هستند تمام توان و امکانات خود را در این عرصه به کار گیرند.

حسینی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و تبیین ضرورت رشد تولید و مهارت تورم اظهار داشت: اگر برای آحاد مردم نتایج رشد تولید و مهار تورم به خوبی تبیین شود بدون تردید افکار عمومی هم با آن همراهی کرده و در این صورت مسیر تحقق آن هموار می شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: در عرصه جنگ اقتصادی تلاش برای رشد تولید باعث تقویت اقتدار ملی و جایگاه نظام اسلامی خواهد شد و از لحاظ روحی و روانی نیز وقتی ملتی تولیدکننده باشد، احساس اعتماد به نفس و عزت ملی ارتقا خواهد یافت و این موضوعی است که رهبر فرزانه انقلاب همواره بر آن تاکید دارند.

معاون رئیس جمهور افزایش و تقویت سطح تعاملات سیاسی با کشورهای همسایه و منطقه را در افزایش تولید و صادرات حائز اهمیت دانست و گفت: امروز با پیگیری سیاست توسعه متوازن، روابط با کشورهای مختلف به ویژه همسایه افزایش یافته به گونه‌ای که مهیای واردات برخی محصولات کشاورزی، دانش بنیان و صنعتی از ایران هستند و در این وضعیت بدون تردید افزایش صادرات به درآمدزایی ارزی و ارتقای رفاه عمومی منجر خواهد شد.

برچسب‌ها