کد خبر 165375
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

گزارش «حیات» از اتفاقات مهم ورزش ایران در سالی که کذشت؛

دی‌ماه 1401؛ ردای پادشاهی فوتبال دنیا بر قامت لئو مسی

دی‌ماه 1401؛ ردای پادشاهی فوتبال دنیا بر قامت لئو مسی

در دی ماه سال گذشته یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ سرانجام به آرزوی بزرگ خودش یعنی بردن مهم‌ترین عنوان قهرمانی فوتبال دنیا دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در دی ماه سال 1401 توجه فوتبالدوستان دنیا معطوف به مراحل پایانی جام جهانی 2022 قطر بود و سرانجام دیدار فینال جذاب این دوره از رقابت‌ها میان فرانسه و آرژانتین، تیم پیروز فینال جام جهانی قبلی با تیم شکست خورده فینال جام جهانی قبل‌تر از آن به مصاف هم رفته بودند. یک سوی میدان آلبی سلسته با رهبری لیونل مسی و سوی دیگر ارتش دیدیه دشام به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل خود. 

بازی بسیار جذاب و نفس‌گیر شروع و دنبال شد و تقابل مسی و امباپه به عنوان ستارگان دو تیم و درخشش هر دو به تساوی کشید و به ضربات پنالتی رفت. 

آرژانتین دو بر صفر از حریف خود پیش بود ولی امباپه در دقایق 80 و 81 کار را به تساوی کشاند و در وقت های اضافه هم هر تیم یک گل زد و در نهایت ضربات پنالتی رای به برتری آرژانتینی ها داد تا تنها جای خالی کارنامه افتخارات لیونل مسی هم پر شود. 

سوای بحث جام جهانی، ماجرای ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کی‌روش و احتمال انتخاب سرمربی جدید هم نقل محافل فوتبالی بود. شکست سنگین در جام جهانی نارضایتی از عملکرد سرمربی پرتغالی را به اوج رساند و با وجود تلاش‌های مهدی تاج دیگر امکان ادامه این همکاری وجود نداشت. از همان زمان نام سرمربی ایرانی برای تیم ملی مطرح شد و گزینه‌هایی هم گمانه زنی شدند ولی در نهایت این پروسه ادامه داشت و در این ماه از سال گذشته به نتیجه نرسید. 

برچسب‌ها