کد خبر 165272
۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

سربازان بدانند؛

تحصیل سربازان مشغول خدمت چگونه است؟

تحصیل سربازان مشغول خدمت چگونه است؟

در این خبر می‌توانید درباره تحصیل در دانشگاه‌ها و امکان ترخیص از خدمت سربازان بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، هر فرد ذکور بعد از رسیدن به سن 18 سالگی تمام، باید به فکر سپری کردن دوران خدمت وظیفه عمومی خود باشد که آن را در بگذراند و می‌توان گفت سربازی جمله واجباتی است که مشمولان باید نسبت به طی کردن این دوره اقدام کنند.

با نزدیک شدن به دوران خدمت وظیفه، مشمولان وظیفه دغدغه ها و سولاتی را در ذهن خود ایجاد می‌کنند که در به این سوال ها قصد داریم پاسخ دهیم.

یکی از جمله سوالاتی که این روزها ذهن مشمولان وظیفه را به خود منتهی کرده، امکان دریافت معافیت تحصیلی حین تحصیل ازاد به صورت داوطلبانه است که در ادامه این خبر توضیح خواهیم داد.

مطابق قوانین و مقررات سربازی این دسته از مشمولان وظیفه حق استفاده از معافیت تحصیلی را ندارند وشروع به تحصیل داوطلب آزاد به عنوان انصراف از تحصیل تلقی می‌شود.

همچنین بسیاری از سربازان وظیفه‌ای که در حال گذراندن دوره ضرورت سربازی خود هستند، جهت تحصیل در دانشگاه‌ها و امکان ترخیص از خدمت سوالاتی دارندکه بهتر است بدانند: درصورت قبولی این دسته از سربازان در مقطع کارشناسی و بالاتر و نداشتن غیبت اولیه، ترخیص از خدمت آن‌هاصورت می‌گیرد و ترخیص برای ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی مجاز نیست.

برچسب‌ها