کد خبر 165264
۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

صادق ورمزیار در گفتگو با «حیات»:

وقتش رسیده در تیم ملی به جوانگرایی روی بیاوریم/ قلعه نویی باید در تیم ملی حمایت شود

وقتش رسیده در تیم ملی به جوانگرایی روی بیاوریم/ قلعه نویی باید در تیم ملی حمایت شود

پیشکسوت فوتبال ایران عقیده دارد امیر قلعه نویی در تیم ملی باید دست به جوانگرایی بزند.

صادق ورمزیار در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: امیر قلعه نویی گزینه مناسبی برای تیم ملی فوتبال ایران بود. او یک بار قبلاً سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی را دارد و الان بعد از سالها با تجربه بیشتر دوباره چنین فرصتی پیدا کرده و به نظرم به نسبت دوره قبل مربی به مراتب کامل‌تری برای پذیرش این مسئولیت است. اینکه می‌گویند مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی موفق نمی‌شود را قبول ندارم و همیشه مربیان داخلی موفقی روی نیمکت تیم ملی داشتیم و به نظرم قلعه نویی هم می‌تواند یکی از آنها باشد.

وی افزود: اگر قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی نتیجه بگیرد اعتماد در فوتبال ایران به مربیان داخلی بیشتر می‌شود و از این به بعد به آنها بیشتر بها داده خواهد شد. همیشه یک نگاه بدبینانه نسبت به مربیان ایرانی در سطح افکار عمومی و رسانه ها وجود داشت ولی در جام جهانی نمونه های مشابهی دیدیم که خیلی از کشورها با اعتماد به مربیان بومی نتیجه گرفتند.

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل ایران با روسیه عنوان کرد: به نظرم تیم ملی با تغییر رویکردی که داشت و سعی در ارائه یک فوتبال هجومی در این تیم دیده شد می‌تواند تماشاگر فوتبال را با خودش همراه کند چرا که مردم چنین فوتبالی می پسندند و اگر به خوبی ارائه شود و نتایج خوبی به دنبال داشته باشد بعد از سال‌ها سبک و سیاق جدیدی در فوتبال ایران می‌بینیم. من عملکرد تیم ملی ایران مقابل روسیه را پسندیدم و اگر بدشانس نبودیم می توانستیم پیروز شویم و با اختلاف گل این تیم را شکست دهیم.

ورمزیار در ادامه با اشاره به لزوم توجه به جوانگرایی در تیم ملی گفت: تیم ملی ما در حال حاضر میانگین سنی بالایی دارد و باید هرچه زودتر فکری برایش شود. میانگین سنی تیم در جام‌جهانی به 29 تا 30 سال رسیده بود و این با آمار و میانگین نرمال در دنیا فاصله دارد و به همین دلیل لازم است که در تیم دگرگونی ایجاد کنیم. جوانگرایی در تیم ملی هم نیاز به شناخت بالایی دارد و باید به امیر قلعه نویی فرصت بدهیم و از او حمایت شود تا او برنامه هایش را پیاده کند و بتواند دست به جوان‌گرایی بزند.

پیشکسوت فوتبال در پایان عنوان کرد: سال جدید و نوروز باستانی را خدمت هموطنانم در ایران و هرجای دنیا تبریک می‌گویم و امیدوارم سالی سرشار از اتفاقات خوب و به دور از بیماری را شاهد باشیم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نسبت به گذشته بهتر باشد.

برچسب‌ها