کد خبر 165145
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

مجید جلالی در گفتگو با «حیات»:

برای قضاوت در مورد عملکرد تیم ملی نیاز به زمان بیشتری داریم/ تغییرات در سبک بازی تیم محسوس بود

برای قضاوت در مورد عملکرد تیم ملی نیاز به زمان بیشتری داریم/ تغییرات در سبک بازی تیم محسوس بود

کارشناس فوتبال به بررسی وضعیت تیم ملی و تقابل این تیم با روسیه پرداخت و نسبت به آینده فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد.

مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل ایران مقابل روسیه اظهار داشت: تغییرات در تیم ملی در دیدار مقابل روسیه تا حد زیادی محسوس بود. ما در دقایق ابتدایی بازی این تغییر رویکرد و شیوه و روش بازی را مشاهده کردیم که البته در دقایق بعد این موضوع فروکش کرد ولی از همان دقایق می‌توان متوجه شد کادرفنی جدید تیم ملی به دنبال چیست و این روش را مناسب می‌بینم ولی اجرایی کردن آن و نهادینه شدنش در تیم ملی نیاز به زمان دارد.

وی افزود: ما در این بازی هم با تغییر سبک در شیوه بازی تیم ملی روبرو بودیم و هم با تغییر سیستم و سیستمی که در تیم ملی به کار گرفته شد به نوعی شبیه به 2-4-4 بود با این تفاوت که دو هافبک کناری رونده نزدیک به خط حمله و با وظایفی شبیه به وینگر فعالیت می‌کردند. این حضور در خط حمله با تعداد نفرات بالا نوعی پرس از جلو را سعی داشت در زمین اجرایی کند که اگر به درستی پیاده شود و در تیم ملی نهادینه شود احتمال موفقیت بالایی دارد.

کارشناس فوتبال در مورد تغییرات تیم ملی از لحاظ بازیکن گفت: به هر حال کادرفنی تیم ملی با توجه به نیازهایش بازیکنانی را که بهتر از بقیه دیده دعوت کرده است و نفرات جدید هم عملکرد قابل قبولی از خودشان به نمایش گذاشتند ولی هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد آنها و به طور کلی عملکرد تیم ملی ایران زود است و باید به همه چیز زمان داد تا بتوان قضاوت درستی انجام داد.

جلالی در مورد وضعیت فوتبال ایران در سال 1401 توضیح داد: فوتبال ایران در سال 1401 فراز و نشیب های زیادی داشت و هم نقاط مثبتی در آن بود و هم نقاط منفی و نقطه عطف آن هم جام جهانی بود. در کل بررسی این موضوع نیازمند بحث طولانی و مفصل است ولی به طور کلی با ارفاق می توان به فوتبال ایران در سال گذشته نمره قبولی دارد.

وی در مورد چشم اندازش از فوتبال ایران در سال جدید گفت: چیزی را نمی توان پیش بینی کرد ولی من به شخصه نسبت به آینده فوتبال ایران امیدوار هستم.

کارشناس فوتبال در مورد انتخاب مرد سال فوتبال ایران هم عنوان کرد: از نظرم شایسته ترین فرد برای این عنوان مهدی طارمی است.

برچسب‌ها