کد خبر 165138
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

گزارش «حیات» از اتفاقات مهم ورزش ایران در سالی که کذشت؛

مرداد ماه 1401؛ تقلیل 100 میلیارد تومانی محکومیت در پرونده ویلموتس

مرداد ماه 1401؛ تقلیل 100 میلیارد تومانی محکومیت در پرونده ویلموتس

بزرگترین پرونده مالی تاریخ فدراسیون فوتبال ایران در مردادماه سال گذشته با کاهش 50 درصدی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مردادماه سال 1401 فوتبال ایران همچنان درگیر فصل نقل و انتقالات بود و تیم‌ها پروژه های جذب خودشان در این مقطع را پیگیری می‌کردند. بزرگترین اتفاق نقل و انتقالاتی این فصل از سال گذشته را شاید بتوان بازگشت مهدی قایدی به استقلال دانست.

مهاجم تیم فوتبال استقلال پس از یک فصل جدایی از این تیم و حضور ناموفق در شباب الاهلی امارات با پیشنهاد بازگشت به استقلال مواجه شد و با قراردادی نزدیک به آنچه به صورت قطعی از این تیم جدا شده بود، به صورت قرضی به جمع آبی های تهرانی برگشت.

بازگشت قایدی به استقلال از یک جهت تلاش برای بیشتر دیده شدن در سال منتهی به جام جهانی بود. اتفاقی که در خصوص خیلی دیگر از بازیکنان مثل محبی و کاوه رضایی و پورعلی گنجی و... در بازگشت به لیگ ایران رخ داد و برای اکثر آنها تجربه ناموفقی در بازگشت به تیم ملی بود.

لیگ برتر هم در مردادماه کارش را شروع و هفته اول و دوم آن هم برگزار شد. فصلی که همچنان ادامه دارد.

تایید صلاحیت سه نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال یعنی مهدی تاج، عزیز اله محمدی و میرشاد ماجدی در کنار رد صلاحیت محمد آخوندی، امیررضا واعظ آشتیانی و علیرضا اسدی به دلیل عدم تکمیل مدارک ثبت نام اتفاق مهم دیگر این ماه بود که در کمیته استیناف هم مورد تایید قرار گرفت تا مشخص شود یک رقابت 3 نفره برای صندلی ریاست فدراسیون فوتبال در پیش است.

اما مهم ترین اتفاق فوتبال ایران در مرداد 1401 رسیدن حکم نهایی پرونده مارک ویلموتس پس از اعتراض فدراسیون فوتبال ایران بود. پرونده ای که در آن فوتبال ایران به پرداخت 6 میلیون یورو محکوم شد و در بررسی مجدد و در پاسخ به اعتراض فدراسیون فوتبال ایران این حکم به 3 میلیون یورو (معادل 100 میلیارد تومان به قیمت وقت) محکوم شد. تقلیل 50 درصدی بزرگترین محکومیت مالی تاریخ فوتبال ایران اتفاق ویژه‌ای بود که اگرچه مبلغ باقی مانده هم رقم قابل توجهی است ولی به هر حال کاهش چشم گیری هم در آن شاهد بودیم.

در آن مقطع مهدی تاج که تصمیم به بازگشت به ریاست فدراسیون فوتبال داشت بابت این پرونده مخالفان زیادی پیدا کرده بود و خیلی ها عقیده داشتند حتی وی باید به خاطر چنین زیان مالی بزرگی دادگاهی شود ولی به هر جهت حکم نهایی این پرونده صادر و فوتبال ایران محکوم به پرداخت 3 میلیون یورو به ویلموتس شده بود.

بازگشت کی روش هم اتفاقی بود که از همان زمان بحثش مطرح شد و یکی از وعده های انتخاباتی مهدی تاج بود.

برچسب‌ها