کد خبر 165010
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

گزارش «حیات» از اتفاقات مهم ورزش ایران در سالی که گذشت؛

خرداد ماه 1401: جنگ و سنگ به جای فوتبال در مستطیل سبز

خرداد ماه 1401: جنگ و سنگ به جای فوتبال در مستطیل سبز

در خرداد ماه 1401 دیدار جنجالی پرسپولیس و تراکتور در تبریز به دلیل پرتاب سنگ از روی سکوها نیمه تمام ماند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ خرداد ماه ورزش ایران در سال 1401 اتفاقات زیادی در دل خودش داشت، پایان لیگ برتر با قهرمانی بدون شکست استقلال و رکورد زنی این تیم و همچنین جدایی شوکه کننده فرهاد مجیدی از استقلال و پیوستنش به الاتحاد کلبای امارات اتفاقات تلخ و شیرین هواداران استقلال در این ماه بود. محرومیت عزیزی خادم از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که پایان کار او در فوتبال ایران بود هم از اخبار مهم خرداد ماه 1401 بود و همچنین برتری رئال مادرید مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا و چهاردهمین قهرمانی کهکشانی‌ها در این تورنمنت هم اوایل ماه شمسی خرداد رخ داد. استقلالی ها تا پایان خرداد سرمربی جدید خود را شناخته و ساپینتو را به خدمت گرفتند. از سوی دیگر سپاهان هم با مورایس به توافقاتی رسید.

رد شدن شکایت طولانی مدت النصر از پرسپولیس به دلیل تقابل دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا و استفاده از عیسی آل کثیر هم اتفاق مهم دیگر خرداد ماه بود.

مهم‌ترین اتفاق ورزشی این ماه اما می‌تواند دیدار جنجالی تراکتور – پرسپولیس در تبریز باشد که به دلیل پرتاب سنگ از سوی سکوها نیمه تمام باقی ماند و داور دستور به تعطیلی مسابقه داد. در جریان این بازی اتفاقات دیگری از جمله حمله به یحیی گل محمدی هم رقم خورد. این بازی در هفته بیست و هشتم لیگ برگزار شد و در نهایت با توجه به اتفاقات رخ داده پرسپولیس 3 بر صفر برنده بازی اعلام شده و دو مسابقه فصل آینده دو تیم بدون تماشاگر شد. 

این دیدار از ابتدا با درگیری‌ها و تنش‌هایی روی سکوها همراه بود و حمله به یحیی گل محمدی هنگام ورود به زمین مسابقه از اولین حواشی روی سکوها در این دیدار بود و سپس پرتاب سنگ و اشیای مختلف به داخل زمین باعث شد بازی در دو مقطع قطع شده و در نهایت با تصمیم داور مسابقه نیمه تمام بماند.

دو تیم با تساوی بدون گل به بازی ادامه می‌دادند ولی این دیدار هرگز رنگ پایان به خودش ندید.

اگرچه مسئولان باشگاه تراکتور برخی از بازیکنان پرسپولیس را به تحریک سکوها متهم کرده و با توجه به اینکه کنترل سکوها و ورود و خروج تماشاگران در اختیار باشگاه نیست، خودشان را مسئول اتفاقات رخ داده نمی‌دانستند ولی قانون این ادله را نپذیرفت و تراکتور را بازند بازی بزرگ هفته بیست و هشتم معرفیک رد.

 

برچسب‌ها