کد خبر 164879
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

حاجی دلیگانی در گفتگو با «حیات»:

سال 1402 سال پیگیری مطالبات مردم است/ دولت با تصمیمات منطقی وضعیت اقتصادی را درمان کند

سال 1402 سال پیگیری مطالبات مردم است/ دولت با تصمیمات منطقی وضعیت اقتصادی را درمان کند

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در سال جدید این خبر خوش را می دهیم که پیگیر مطالبات به حق مردم از دولت هستیم.

«حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به رشد 8 درصدی مد نظر رهبری در برنامه توسعه هفتم گفت: لایحه بودجه درغالب سیاست کلی برنامه هفتم در نظر گرفته شده است اما متاسفانه به دلیل اینکه لایحه برنامه پنج ساله نرسیده است و نیمی از آن در قالب برنامه ششم توسعه در حال طی شدن می باشد، باید تدابیرمان در قالب لایحه هفتم تنظیم شود تا تصمیمات اصلی گرفته شود لذا بودجه برش یک پنجم خواهد بود.
عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آغاز سال نو 1402 می توان به مردم نوید خوش، انتقال مطالبات به حق شان به دولت را داد. 
وی افزود: دولت در حال حاضر بیشتر از گذشته متوجه امورات مردم است و این می تواند، مثبت باشد چرا که با شناخت مشکل می توان در صدد رفع آن برآمد. توصیه ما به رئیس جمهور این است که ساختار تصمیم گیری در مباحث اقتصادی با تصمیم منطقی و در عین حال سریع و زود هنگام در ابتدای سال جدید وضعیت اقتصادی کشور را درمان کند.
حاجی دلیگانی با اشاره به تصمیم گیری درساختار مبحث اقتصادی دولت گفت: با استیضاح سه وزیر اقتصادی، جهاد، صمت این ضعف اقتصادی خودش را بیشتر نمایان کرده است.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نوع نگاه مدیران اقتصادی که در راس هستند و نوع تعریف مباحث و تصمیم گیری‌ها آنان امروز با نوسان های قیمتی و ارزی خود را در جامعه نشان داده است که نمایندگان مجلس با امضا و تحویل آن به کرسی مسئول در هئیت رئیسه خواستار اقدام به موقع شده اند.
وی افزود: رئیس جمهور باید ساختار معیوبی که سبب شانه خالی کردن بعضی از وزارتخانه‌ها از مسئولیتشان که باعث مشکلات اقتصادی می شود را فورا اصلاح کند، تا به ریل منطقی خود برگردد. عدم توجه به این موضوع مهم باعث می شود ما نتیحه قابل قبولی از تیم اقتصادی نداشته باشیم.  
عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط فعلی و استیضاح مطرح شده در کمیسیون ها اگر اشکالات درست مطرح شود، صحن مجلس شورای اسلامی اعتمادش را نسبت به ورزای که نتوانستند وظایفشان را به درستی انجام دهند، پس خواهد گرفت.

برچسب‌ها